Alla goda ting är tre

tre ställen jag har bott på:
DSC02807
– Clapham/Battersea i London ett år när jag var 19 och 20.
– Min och Marcus lilla lägenhet mitt i stan i Stockholm.
– Här i Helsingborg, bilden är från inflyttningen i min nuvarande lägenhet, mitt första förstahandskontrakt. Älskar den här läggan.

tre bästa dryckerna:
bild(8) – bubbel
– rödvin
– allt med ingefära

mina tre bästa maträtter:
DSC01833
– tapas (fast utan kött nu då)
DSC01792
– frukost
DSC00937
– VÄLGJORDA veg-burgare

tre bästa mackpåläggen:
– Ost, ost, ost. Hårdost, blåmögel, vitmögel, färskost. Allt med ost.

mina tre bästa resor:
IMG_1716
– Tågluffen 2012. Marcus och jag hade varit tillsammans i fyra-fem månader och jag minns det bara som en månad av sol, vin, picknicks och knäpp-i-huvudetförälskelse. Plus två veckors urinvägsinfektion, men den har jag nästan förträngt.

– Vi var knappt tillsammans men tröttnade på snabbmatsjobbet och rymde, bokade en resa till helgen därpå. Tog bilen mitt i natten och klev sömndruckna på planet mot London. Hela resan var sådär pirrig och fnissig som det ju är precis i början när man inte riktigt känner varandra än men tycker om sådär vansinnigt mycket.
Den här låten får mig alltid att tänka på den resan.

DSC04178
– Alla San Franciscoresor. Det är på riktigt det bästa ställe jag varit på hittills och den där känslan när man flyger in över Sierra Nevada, ner genom molnen och ser staden nästan lysa i reflektionen från det starka solljuset toppar allt.
Märkte nu att det bara blev resor som jag och Marcus varit på som kom med, men har inte rest supermycket med vänner och familj de senaste åren tyvärr och måste bli bättre på det. Är så sugen på Syd-/Mellanamerika och mer tågluff framför allt.

tre bra klädesplagg jag äger:
DSC04346
– färgglada vans
– en blå cashmerepolo
– nya svarta höga byxor som ser uppstyrda ut men är svinsköna

tre favoritplatser:
Processed with VSCOcam with m5 preset
– Kullaberg
DSC01927
– Terrassen hemma i Hovsta
DSC04142
– The Mission i SF

tre bästa konserter jag varit på:
– Håkan Hellström i Slottsskogen
– Silvana Imam på Babel
– Sådana där delar av familjen deltagit, såklart

tre bästa sakerna att äta till frukost:
DSC00320
– amerikanska pannkakor
– bageribröd med massor av pålägg
– fruktsallad

tre bilder jag tycker om:
DSC01744
– Mamma och pappa
893876_601325776563242_627469044_o
– För att jag känner mig som Beyoncé på denna. DSC04134

4 thoughts on “Alla goda ting är tre

  1. Åh, vad fin blogg du har! Älskar “bokformatet” i dina inlägg. Så jäkla snyggt. Håller förresten med om “välgjorda veg-burgare”, känns som att en fått alldeles för dåliga genom tiderna. Typ, hej har ni vegetariska burgare? Jajamen! Så kommer servitören med två bröd och sallad däremellan. Jahapp. Tack.

Leave a comment