Drömmar om Sydamerika

När jag var yngre var jag en riktig bokmal och lånade en stor trave böcker varje gång vi hade bibliotekstimme i skolan. Någon gång i i mellanstadiet fick jag upp ögonen för Monica Zaks böcker, som ofta utspelar sig i Syd- och Centralamerika. Redan när jag lade ifrån mig den allra första boken såddes ett litet frö, en början till en dröm om att besöka de länder hon beskriver. Sedan dess har jag alltid velat åka. När andra i slutet på gymnasiet planerade Asien runt-resor vände jag blicken åt andra hållet, västerut. Mot Guatemala och Venezuela, Ecuador och Peru.

Nu har det slumpat sig så att två av mina bästa personer är eller kommer att vara i Sydamerika inom den närmsta tiden. Jag, som liksom lagt mina resedrömmar lite på is, blir orimligt avundsjuk av att se fantastiska bilder och läsa om högtflygande planer. Båda två har lovat att vi ska åka tillbaka tillsammans en dag, men så länge kan vi ju drömma lite tillsammans med hjälp av Pinterest. 2015-02-17
2015-02-171
2015-02-175

3 thoughts on “Drömmar om Sydamerika

Leave a Reply

