I left my heart

Efter våren i Stockholm är det dags för nästa äventyr. I början av augusti beger jag mig ännu en gång till världens bästa stad och nu får San Francisco stå ut med mig längre än någonsin förut. Jag ska nämligen plugga en termin på Marcus skola Academy of Art University. Fem månader har jag planerat att stanna på västkusten denna gång och det känns så himla fint. Processen för att söka till ett amerikanskt universitet är dock den snårigaste djungel jag varit i hittills, speciellt eftersom jag söker “själv” och inte får någon hjälp från Lund. Jag tänkte försöka dela med mig av resan fram tills jag sätter fötterna på SFO (och efter också såklart). Möjligen finns det annan någon som är intresserad av att göra en termin på andra sidan Atlanten och då kan en liten guide kanske vara till hjälp.

Just nu har jag inte kommit längre än att jag diskuterar kurser fram och tillbaka med studievägledaren på ISK (Lund) och min advisor på AAU. För att ha möjlighet att gå fortsättningskurser som passar min nivå måste jag bevisa att jag är behörig. Det görs genom antingen exams, som jag ännu inte har en aning om vad de innebär, eller portfolio. Som student på ett strikt akademiskt program sysslar jag inte med portfolios tyvärr, så jag är i full färd med att klura ut hur jag ska lösa det.

Men hur mycket jobb och extrakostnader det än blir är det banne mig värt för att ha möjligheten att promenera en kvart till den här utsikten: DSC04164

Och för att få kramas så ofta man vill så klart.

6 thoughts on “I left my heart

Leave a Reply

