Lördagstankar

Det är dagen innan Valborg och i studentområdet där jag bor är festen redan i full gång. Jag gick upp tjugo i sju för att knipa den enda tvättid som fanns kvar och nu ligger jag på sängen och hör olika grupper av människor härja utanför, när musiken tillfälligt sänks skär gälla skratt igenom luften. Det skulle ha regnat men nu lyser solen, och jag kommer på mig själv att bli glad för härjarnas skull. Om två timmar landar Sandra och Emma, vi ska dricka vit sangria och äga mest hela helgen. Sådan tur att tjejer är bäst, speciellt mina. Och på tisdag åker jag till London och får äntligen pussas igen, det känns som en evighet sedan. Det är sjukt hur snabbt man vänjer sig med att få träffas ofta. Från att ha gått flera månader på olika håll till att tycka att fyra veckor är outhärdligt. Tur att vi snart inte behöver vara isär alls längre. Måste verkligen sova lite om jag ska orka den här helgen.

IMG_4886.JPG

Translation: Letting my mind wander on a Saturday afternoon.

Leave a Reply

