Längtan till Louisiana

För drygt ett år sedan lämnade vi Louisiana efter fem dagar i och omkring New Orleans. Det har alltid varit den plats i USA som jag helst velat åka till och, i brist på bättre ord, visade det sig vara precis lika magiskt som jag föreställt mig. Så pass magiskt att jag sedan dess längtat tillbaka minst två gånger i veckan. I över ett år. Speciellt den här tiden på året, när bara man halkar runt i slask som aldrig tar slut. Det finns en stor chans att nästa USA-resa inte går till min gamla hemstad utan istället till shrimp po-boys, jazz, alligatorer, Mardi Gras indians, tropiska vindar från Mexikanska golfen, go-cups, bayous, parader och en helt oemotståndlig blanding av cajun, creole, Södern och Karibien.

Translation: Ever since we left Louisiana a year ago I’ve been dying to go back. Don’t know how I’ll be able to live my life without shrip po-boys, the tropical breeze from the Mississippi river, go-cups and the occasional parade.

One thought on “Längtan till Louisiana

  1. läste precis ikapp alla dina nola-inlägg! fint linnea, och tack för alla tips. ska göra mitt bästa för att pricka av det mesta och bästa, och håll tummarna för att det inte blir flash flooding (hurricane harvey kaosar runt i närheten :/). kram!

Leave a Reply

