Just nu och i fortsättningen

Hej gullon.

I skrivande stund sitter jag drygt 7000 meter upp i luften någonstans över Engelska kanalen. Marcus och jag är på väg till London för att gå på intervjuer (han), ha semester (jag) och leta lägenhet med Hugo. Det blir en spännande vår det här förstår ni, för även om jag mestadels kommer att slita mitt hår över uppsats i min lilla studentetta i Lund kommer det även (förhoppningsvis) finnas ett annat hem som är lika mycket mitt. I Hackney, Clapton, Brixton eller någon annanstans, en dörr som jag har nyckel till och en säng som är bäddad med mina lakan. Marcus söker nämligen jobb här, och när C-uppsatsen är inlämnad och godkänd styr även jag min kosa över Nordsjön. Sist jag bodde i London hade jag precis sprungit ut från Risbergska viftandes frenetiskt med min vita mössa, flyttade in hos en (till en början) främmande familj och spenderade helgerna på diverse pubar och svettiga dansgolv. Det blir nog lite annorlunda den här gången, på ett bra sätt. Hur är svårt att säga än så länge, men än så länge känns det mest bara peppigt och spännande.  

Translation: While writing this I’m about 23 500 feet up in the air, somewhere over the English canal. We’re on our way to London, Marcus and I. I haven’t told you guys yet, but exciting times lie ahead. Because even though my spring mostly will consist of obsessing over my bachelor thesis in my tiny studio in Lund there will be another place to call home as well. In Hackney, Brixton, Clapton or somewhere else. Marcus is in the midst of interviewing for a bunch of different agencies here and my plan is to join after graduation in June. Even though it will be different from the last time I lived here (when I was 19, worked as a live-in au pair and spent the weekends on various dance floors) I’m so very, very excited. Bjussar på den enda Londonbilden jag har på mobilen, från bästa Borough Market. 

Leave a Reply

