Fyra gånger jag var utomhus

Det kan man inte tro idag, när suttit hela dagen i pyjamas framför avsnitt efter avsnitt av Unga Föräldrar (<3), men som ni vet vid det här laget så älskar jag friluftsliv i allmänhet och att vara ute i skogen i synnerlighet. Jag gillar det så mycket att det är den första och faktiskt i princip enda anledningen att jag i denna stund sitter och googlar körkortskurser. Det är nämligen inte så himla lätt att ta sig ut i naturen utan att kunna köra, men några gånger den här hösten har jag lyckats flörta till mig en vän (eller släkting) med bil och kunnat ta mig ut. Lite så här har det sett ut:

Bergslagsleden etapp 8 – Mogetorp till Blankhult

Dovrasjödalen

Skärmarboda

Blankhult runt via Skrikarboda

Nu längtar jag mest tills snön kommer tillbaka så man kan åka skidor igen.

Translation: Four hikes I’ve done this fall. Right now I’m just wishing for the snow to come back so that I can get my skis out.

Leave a Reply

