Några önskningar för 2017

Jag har alltid tyckt det känts lite töntigt att sätta mål. Lite sådär Blondinbella “law of attraction”-igt, att man ändå inte vet vad som händer. Men ju mer jag tänkt desto mer inser jag att jag också har mina mål att sträva efter, även om de inte blir nedskrivna och avbockade. Förra året valde jag att inte göra en önskelista med prylar på bloggis, utan istället skriva ner saker jag önskade hände det kommande året. Nyårsönskningar, eller mål om du så vill. Jag fäste aldrig någon större vikt vid att infria dem för att kunna sätta ännu en bock på papper, istället blev listan en chans att ordentligt tänka igenom grejer jag ändå ville att det nya året skulle innehålla. De flesta saker infriades, medan några, bland annat den största grejen att få praktisera i San Francisco, inte hände. Det känns okej, kanske mer okej än om jag kallat det mål och gjort allt för att checka av dem.

Så, eftersom det ändå blev något av en succé förra året tänkte jag köra samma sak i går. Här är dem, mina önskningar inför 2017:

  • Orka att jobba och plugga samtidigt i vår. Sedan någon månad hjälper jag en gammal lärare med research för olika kunder, något som är både kul och jätterelevant för framtiden. Det vore roligt att fortsätta med det medan jag jobbar på examen.
  • Hitta en praktikplats eller juniorposition i London efter examen.

  • Hajka mer! Skåne, Bergslagen, Norge, England, Skottland. Möjligheterna är oändliga.
  • Skapa en vardag med Marcus (igen). Det här är kanske det finaste önskningen av dem alla, ni förstår inte hur mycket jag längtar efter att på riktigt kunna säga “aldrig mer distans”.
  • Bestiga Kebnekaise.
  • Satsa mer på bloggen. Det här är kanske det mest otippade av alla, men jag känner verkligen att jag vill engagera mig mer i år. Jag tror att det betyder mer frekventa inlägg, bättre innehåll och spännande förändringar, men vi får se.
  • Lära mig mer om min släkt. Mina mor- och farföräldrar blir inte yngre och jag inser att jag inte vet så mycket om var de kommer ifrån. Vissa historier kan jag utantill, men det finns så många luckor att fylla i.

Translation: My wishes for 2017. I want to find an internship or junior position in London after graduation, go on more hikes, build an everyday life with Marcus (which means no more LDR (<3)), conquer Sweden's highest peak, learn more about my grandparents past and family history in general and put more effort into this very blog. Plus, I finally got a reason to publish the photo below, a reason as good as any to write down your New Years wishes. I mean, what is a better match for future hopes than a pic of someone harmonically embracing the nature while staring into the distance. Nothing, I would say.

DSC07590.JPGHar förresten letat en anledning att publicera den har bilden sedan den togs, och nu kom det äntligen?! För vad passar bättre till nyårsönskningar än någon som harmoniskt liksom omfamnar naturen och blickar in i fjärran? Inget tror jag.

Leave a Reply

