Lägesupdate: sista dagen i november

Det är sista dagen i november klockan 16:05 och jag sitter i min lillebrors rum. Han spelar the Sims och jag hänger i soffan. Jag har inte varit utanför vårt lilla samhälle sedan i måndags, flera gånger planerat att åka den knappa milen in till stan men det har snarare gjort mig stressad än fylld med energi. Så istället har jag stannat här. Kollat ikapp serier, jobbat, promenerat på frostbitna löv.

Jag känner mig ganska tillfreds nu. Det är tydligt att den här perioden i mitt liv är tillfällig och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blickar framåt, men trots det har jag landat i något som för tillfället ger mig ro. Jag träffar vänner, tränar, har en bra mix mellan flera stimulerande jobb, får ändå tid till att vila. Äter risgrynsgröt till frukost, sjunger luciasånger och riktigt går in i allt som har med julen att göra.

Om 20 dagar får jag träffa Marcus igen. Just nu är mer förväntansfull än full av saknad, blir helt pirrig när jag tänker på att spendera några dagar i lägenheten på Norr Mälarstrand och bara vara för första gången på tre månader. Ännu mer pirrig blir jag när kollar på Airbnb inför vår Londonresa under 2017 första dagar. Då lägger vi grunden för framtiden, utforskar områden som kan bli våra. När han går på intervjuer ska jag bara vandra runt i staden jag älskar så mycket men inte besökt på nästan fem år. Det blir fint.

DSC08400.JPG

Translation: A few words on life right now. I’m doing alright. Even though this particular time in life really is temporary, and I would be lying saying I’m not looking ahead, I feel pretty good about being here. In 20 days I will be seeing Marcus again and after New Years we’re flying to London to visit a city we haven’t seen in almost five years, make plans for the future and stroll through neighborhoods that might be ours quite soon.

Leave a Reply

