Ett foto i timmen (nästan i alla fall)

Jag tänkte att ni skulle få följa med en helt vanlig ledig tisdag i oktober. Vi kör:

07:00
Vaknar iklädd min bästa sovtshirt från Refugees Welcome, stöd dom du också tycker jag (inte bara för att du får en skön tröja utan även för att ingen människa är illegal).


08:00
Äter frukost, havregrynsgröt med banan och jordnötssmör, med den här utsikten.

09:00
Jag svidar om till träningskläder och hoppar på bussen in mot stan, det var tydligen svinkallt ute så ångrar redan mitt något optimistiska klädval.


10:00
(Efter ganska mycket mindre än en timme) hoppar jag av bussen hemma hos dagens sällskap där det är så här fint.

11:00
Jag och Lucas myser medan Anna gör sig i ordning.


12:00
Vi beger oss iväg bort till Oset, en av mina favoritplatser i Örebro. Om du någonsin kommer hit borde du verkligen kika bortom den här bron där Hjälmaren breder ut sig.

13:00
Efter någon timmes promenad med äggmacksfika för vissa och fisk med mos för andra vänder vi tillbaka i isvindarna.

14:00 
Jag lämnar av mitt eminenta sällskap hemma hos sig och funderar länge och väl på om jag ska orka ta mig till gymmet eller hoppa på bussen hem igen.

15:00
Bestämmer mig ändå för Friskis och råkar köra jordens köttarpass, ibland lönar det sig att trotsa latmasken.

16:00
Tar mina bilder slut för den här dagen, för då möter jag upp min pappa och åker hemåt. Vi lagar mat och hänger med lillebror resten av kvällen och det finns inte på ett enda kort. Snipp snapp snut, så var den här tisdagen i oktober slut.

Translation: A very normal Tuesday in October, told hour by hour: 7am Woke up in my Refugees Welcome Sweden t-shirt (whom you really should support btw). 8am Breakfast (oatmeal with peanut butter and banana) with a view. 9am Took the bus into the city, wearing way to cold clothes since it turned out to be freezing outside. 10am Arrived at my destination, and it was beautiful and all fall-y. 11am Baby Lucas and I hung out while waiting for his mom, Anna, to get ready. 12am We walked to one of my favorite places in the city, if you’re ever in Örebro you have to promise to find out what’s on the other side of this bridge. 1pm After a long walk and snacking (for some of us on fried egg sandwiches and for others fish with mashed potatoes). 2pm Said goodbye to my walking crew and spent way too long deciding whether I should go work out or not. 3pm I beat my inner slacker and went to the gym and performed a killer workout. Life is full of surprises… 4pm Turned out to be my last pic of the day, because after that I met up with my dad to get a ride home. We cooked dinner and hung out with my brother Simon and I completely forgot to use my camera.

Leave a Reply

