Vem är jag?

… På restaurangen
…kollar jag gärna upp menyn på förhand och blir oftast orimligt exalterad. Om vi inte bokat bort innan händer det att jag wingar allt och bara ser vad som kommer ur munnen när servitrisen frågar.

… På nattklubben 
…är jag nästan aldrig. Om jag ändå får feeling gillar jag att dansa, helst till låtar jag kan sjunga med till och absolut inte till anonym house.

… I klädbutiker
…vill jag helst gå själv, blir så stressad av att shoppa med andra och hittar aldrig något.

… På flygplan
…sover jag oftast som en stock. Är så himla tacksam för det, speciellt på de något mastiga 10-timmarsflighterna från SF. Flygrädslan lyser med sin frånvaro och jag älskar att titta ut men kan få helt vansinnigt ont i öronen vid inflygning, som ett litet barn.
dsc07363
… Hemma en chilldag
…brukade jag inte ha några problem att bara ligga i soffan timmar i sträck, men just nu blir jag snabbt rastlös och vill helst hitta på något efter någon timme. Ibland blir det en promenad, gymmet eller sväng till stan, annars bara ändlösa vandringar fram och tillbaka till kylskåpet.

… På café
…är jag inte så ofta och gillar varken kaffe eller te något särskilt. Om jag fikar blir det oftast tantkakan biskvi, det är ju så jäkla gott.

… I skolan
…befinner jag mig ju inte så mycket för tillfället. Men under gymnasiet och grundskolan var jag verkligen den duktiga tjejen som grät på varje utvecklingssamtal (obs även om inget var negativt) och ägde på att läsa in stora mängder information snabbt.
dsc07977
… I ett förhållande 
…skulle nog vissa tycka att jag är ganska klängig. Älskar att pussas, vara nära och bokstavligt talat hänga på. Försöker dock behärska mig när vi umgås med andra, man vill ju inte vara det jobbiga paret.

… I matbutiken
…älskar jag att vara om jag har mycket tid. Planerar maträtter i förväg, slänger in lite plats för improvisation och kanske något extra gott om jag känner för det. Älskar att gå in i mataffärer i andra länder.

… På morgonen
…vaknar jag oftast ganska tidigt, men om jag är ledig gillar jag att ligga kvar i sängen eller soffan och lyssna på poddar, scrolla på mobilen eller titta på någon serie.

… På kvällen
…är jag allt som oftast rätt trött, morgonmänniska som jag är.

… Vid kvällsmyset
…håller med Lovisa, vad är ens kvällsmys? Men ja, antar att jag är den som är omöjlig att följa en serie tillsammans med eftersom att jag somnar strax efter introt men blånekar om jag får frågan ifall jag sover och vi borde stänga av.
dsc03180

… På bussen
…sitter jag ofta ganska långt bak och alltid till höger (varför ens? vet ej).

… På jobbet
…går jag för tillfället runt i uniform och rekommenderar vinflaskor och öl till oftast ganska trevliga kunder. Men egentligen vill jag ju analysera data, researcha marknad och konkurrenter och sånt.

Translation: A list about how I act in different situations, like how I love to visit grocery stores when traveling and that I cried my way through every parent/teacher conference when still in school.

Listan är lånad av Lovisa.

Leave a Reply

