Tillbaka i Sverige

Hej hörrni! Long time no see, minst sagt. Sedan jag skrev här sist har det hänt en hel del, varav det allra största är att jag numera befinner mig i the old motherland. Det känns märkligt, speciellt sedan Marcus åkte tillbaka till SF och jag fick stanna här, men de flesta dagar mår jag ändå helt okej. På grund av dessa något omvälvande förändringar har jag inte haft någon större lust eller ork att skriva här. Förrän nu. Nu är resväskorna tömda, jetlagen ett minne blott och jag börjar så smått vänja mig vid den närkingska vardagen. Så hej, nu är jag här igen.

Veckorna innan vi lämnade SF var galet händelserika, så det finns hur mycket som helst att berätta och visa (t.ex Yosemite!). Vi tar lite i taget tycker jag, och tills dess jag fått ordning på alla foton från kameran kan vi kika på hur de första veckorna i Sverige sett ut genom mobilen.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Dagen efter att vi landat svängde Marcus syster Johanna och hennes kille Hampus förbi “på väg” hem från Dalhalla (de bor i Varberg så det var inte det minsta på vägen men i alla fall lite närmre och man måste ju passa på). För att fira denna härliga, men väldigt ovanliga, sammankomst gick hela familjen Pettersson Wikström plus respektive till Urban Deli för lunch. Drömmer fortfarande om deras skagen roll.

bild-2-12Efter några dagar i huvudstaden tog vi sikte på Öret. Och nog för att det är lite märkligt att plötsligt bo hemma vid 25 års ålder känns det rätt mysigt att vara hemma i det lilla, lilla samhället igen. Antagligen är det sista gången någonsin jag bor här en längre tid så man får passa på att njuta av skog och sjö och ängar.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Att vara hemma betyder ju  också tid att hänga med vänner jag inte träffat på länge. Och nya vänner också för den delen, som lilla Lukas. Han är son till min barndomsvän Anna och typ det gulligaste jag sett.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Och i helgen hann vi med en sväng till huvudstaden igen, denna gång tillsammans med yngsta lillebror för att hänga med äldsta dito. Flippin’ Burgers, Djurgårdspromenad och lördagsvin med svärföräldrarna, allt i perfekt sensommarväder, var ett vinnande koncept.

Ni ser, det går ingen nöd på mig. Även om jag inte skulle tacka nej till en flygbiljett tillbaka till NorCal där sommaren precis satt igång för fullt.

Translation: I’m back in Sweden! Since the last few weeks have been somewhat overwhelming I haven’t felt like blogging at all. But now that my bags are unpacked, the jetlag gone and I’m starting to adjust to what will be my everyday life for a while I’m ready to go. It feels okay being back, most days, especially since the weather has been great and I’ve come to realize spending the fall in my hometown equals spending time with friends I haven’t seen in forever on a regular basis. How great? I have so much to tell you since the last weeks before we left SF was pretty packed with adventures, but let’s start with some phone pics from the first weeks in Sweden. That includes skagen roll at Urban Deli with the entire Pettersson Wikström clan (aka Marcus, his parents, sister and her boyfriend), beer with Kajsa, fika dates with Anna and wonderful baby Lukas whom I had the pleasure to meet for the first time, visiting my brother in Stockholm and just walking around my parents neighborhood enjoying the forest, mountain and fields. As you can see I’m doing more than okay, even though I wouldn’t turn down a plane ticket back to NorCal if someone offered.

Leave a Reply

