Hur gick det med mina önskningar för 2016?

Inför julen 2015 skrev jag ingen önskelista med prylar, istället berättade jag för er om några saker jag önskade för det kommande året, som en bucket list eller en sorts nyårslöfteslista. Nu har drygt hälften av 2016 passerat så jag tänker att vi tar en titt på hur det gått hittills.

  • Försöka skaffa fler icke-svenska vänner. Men ja! Trodde länge att den här punkten skulle bli katastrof eftersom jag inte ansträngt mig för att bjuda ut presumtiva kompisar på fika eller någonting under våren, men sommaren visade sig vara duktig på den fronten. Nu pratas det engelska i de allra flesta sammanhang jag befinner mig i, förutom när det bara är jag och Marcus.
  • Vara med i minst en kommunikationstävling. Det här däremot, ingen vidare lycka än så länge.
  • Fixa i ordning i vår lägenhet. Redan fixat, det gjordes direkt när Kate flyttade in i februari. Trivs så himla bra i vårt nya vardagsrum.
  • Besöka ett land jag aldrig varit i förut. Även om vi rest en del har vi hållit oss inom rikets gränser men kanske, kanske bjuder vintern på en liten resa någonstans exotiskt.
  • Bli bättre på att FaceTimea med mina vänner i andra länder. Är fortfarande sämst på det, förlåt alla.
  • Ta mer plats i klassrummet. Oh ja, vilken succé våren blev i det syftet, känns som en vinst.
  • Investera i ett gymkort och komma igång med träningen igen. Det blev inget gymkort och dröjde ofantligt länge innan träningen togs upp men nu är jag på g igen sedan ungefär fem veckor tack vare nyvunnen inspiration och Försvarsmaktens träningsklubb.
  • Hitta en riktig kalaspraktikplats här i SF där jag kan spendera hösten. Ja, det här är väl den sorgligaste biten av det hela. För visst hittade jag en praktikplats, två till och med, men inte fick jag stanna för det.

Så, efter en genomgång av lista måste jag ändå säga att större delen av målen redan är avklarade. Kanske får jag sätta mig med en ny lista väl hemma i Sverige, eller så låter vi bara hösten bli som den blir och tar nya tag i vår. Kanske blir det så.

Translation: In December I wrote a list of things I wished for to happen in 2016, and now that we’re more than half way through the year I figured it’s time to evaluate and see how many that have come true so far. I have succeeded in hanging out more with non-Swedish people, redecorating our apartment, speaking up more in class and to take up working out again. I haven’t been competing in a communications/advertising competition yet, I unfortunately didn’t become better at FaceTiming my friends back in Europe (sorry!) and I even though did find a great internship here in SF I still wasn’t able to stay. After looking at the list it seems like I have accomplished most of the “goals” already, so maybe it’s time to write a new one list. But on the other hand, I might just take fall is it comes and start over towards the end of the year. I might just do that.

6 thoughts on “Hur gick det med mina önskningar för 2016?

Leave a Reply

