När jag lurade upp Linda på berget

Nu börjar min tid i Kalifornien lida mot sitt slut och jag försöker hinna med att göra det där grejerna jag aldrig hunnit och samtidigt maxa med sånt som jag vet att jag älskar. I den senare kategorin hamnar lördagens aktivitet, då åkte nämligen Linda och jag ut till Marin County och kämpade oss upp på toppen av Mt Tam.

Det var varmt som sjutton och mycket jobbigare än vad jag mindes det, men så härligt när vi landade nere på Sand Dollar för fish&chips och öl efter nästan sex timmars vandrande. Då hade vi tagit oss upp på Mt Tams högsta topp via stekheta grusvägar, förundrats över mängden dimma över stan och kämpat oss ner igen genom uråldrig skog med vattenfall och sequoiaträd. Jag har fortfarande träningsvärk i vaderna, men det var det värt. Jisses vad jag kommer att sakna det här stället.

Translation: My time in the Bay Area is slowly running out and I’m trying to squeeze in as much fun stuff as possible in the 4 and a half weeks I have left, divided between those things I’ve never really had the time to do and those that I know I love and will miss terribly. This Saturday Linda and I decided to hike Mt Tam in Marin County, one of my favorite places here. This hike really has it all: redwood forests, waterfalls, stunning views of the Bay and the ocean. It was tougher than I remembered it, but totally worth it. I will miss you Mt Tam.

Leave a Reply

