Ständigt dessa förändringar

Okej, då var det dags för ännu en uppdatering om framtiden. Det känns som att det varit många sådana under relativt kort tid, men så kan det bli när saker förändras.

När jag i vintras bestämde mig för att stanna ännu en termin på Academy of Art University var tanken att sedan hitta ett fett internship och få chansen att stanna till slutet av december. Det gjorde jag, men trots det kommer jag inte kunna stanna här i höst. Exakt varför är lite för invecklat för en bloggpost, men vi kan säga att det enbart beror på detta lands krångliga och nästintill omöjliga visumlagar.

Så, i början på september kommer jag tillbaka till Sverige, trots erbjudande om jobb här. Hur det känns går lite upp och ner, just nu får jag ett ångesttryck över bröstet bara av att tänka på att jag inte kommer vara i Bay Area i höst, men bara för någon vecka sedan längtade jag till Sverige så jag nästan sprack, så det säger egentligen inte så mycket.

Det blir fint att hänga med familjen, träffa vänner jag inte sett på länge, ta igen sådant jag missat under det dryga året här. Jag vet inte riktigt vad jag ska syssla med ännu, men det löser sig. Nu vet ni i alla fall.

Translation: I’m moving back to Sweden in September despite being offered a job here, visa regulations suck. DSC03998

2 thoughts on “Ständigt dessa förändringar

Leave a Reply

