Om att svettas bort

På onsdag åker vi till Austin och jag är så peppad! Vi ska äta mängder med god mat, upptäcka gator vi aldrig gått på förut, sitta på verandor i sommarnatten och fokusera på allt annat än jobb och plugg. Det är vad jag föreställer jag mig i alla fall.

Det enda jag är lite orolig för är värmen. Väderleksrapporten skvallrar nämligen om temperaturer upp mot 38 grader och som jag skrev häromveckan är jag inte så värst kompatibel med sådana över 30. Sist jag utsattes för värme kring 40-sträcket var jag på min första utan föräldrar-semester i Turkiet. Vi var fyra tjejer som åkte och det blev två väldigt dramatiska veckor som det ju kan bli när man är 18 år och föräldrafria. Då var vi rödbrända och svettglansiga mest hela tiden, och det såg ut lite så här:

1935871_267218055017_6664975_n

 

1910149_259651710017_153098_n

1935871_265787970017_1813638_n
1910149_259651700017_2747104_n

Åh så små vi var. Spännande mode var det också.

Translation: On Wednesday we’re leaving SF for Austin and I’m so excited! My only concerns are the crazy temperatures. Let’s not forget I was raised in Sweden, I don’t do well with temperatures over 85F. The last time I experienced heat like that was on my first holiday without parents, about seven years ago. We went to Turkey for two very “dramatic” weeks (I mean, four eighteen year old girls living together in a small apartment for 14 days…). For most of the time we were bright read from sunburn and dripping with sweat. That didn’t stop us from partying all night long though, as you can tell from the pictures. You can probably also tell our amazing sense of fashion back then.

Leave a Reply

