Sommarlistan 2016

Fredag betyder lista, och vad passar bättre såhär tredje juni än en sommarlista? Jag hittade den hos Elsa.

Vad ska du göra i sommar?
Jag ska plugga, resa och leva lajf. Nä, men typ.

Ska du åka någonstans?
Ja! Till Austin redan om mindre än två veckor och LA i slutet på augusti. Sen planerar vi också Yosemite och kanske Santa Cruz eller Big Sur eller något sådant också.

Hur länge ska du vara ledig?
Eftersom jag ska plugga kommer jag egentligen inte vara ledig så mycket alls, men en/två veckor efter att jag slutat och innan vi åker till Sverige (alltså i slutet av augusti) tror jag det blir.

Vad vill du verkligen hinna med?
Se så mycket av Kalifornien och den här delen av USA som möjligt, passa på medan vi har allt så nära.

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Spendera alldeles för många dagar framför HBO eller Netflix trots att solen skiner utanför, man blir ju lite bortskämd med det här klimatet. Men jag ska verkligen försöka att ta mig ut och se grejer, åtminstone något litet varje dag. Idag ska jag till exempel gå världens längsta promenad till havet, det blir fint.



Vad ser du mest fram emot?
Att (trots plugg) ha lite mer ledig tid än under terminerna, åka runt norr om Golden Gate och upptäcka nya guldkorn, varma kvällar på taket (även om SF tvärtemot Sverige har några av sina sämre väder-månader framöver).

Vad kan gå fel?
Hm att jag känner mig ensam eftersom jag inte har ett klassrum att gå till/personer att träffa och därför inte trivs alls dessa tre månader? Men då får jag väl bara se till att hänga med så många som möjligt när jag inte pluggar tänker jag.

Vem kommer du vara mest med?
Marcus helt klart. Och kanske Kate och Jacob eftersom vi bor ihop. Och andra kompisar också såklart.



Vad kommer du lägga mest pengar på?
Antagligen mat, som alltid. Mat och resor. Ändå otroligt bra prioritering tycker jag.

Vad kommer du köpa inför sommaren?
Antagligen ingenting, men jag skulle verkligen inte må dåligt över ett par shorts eller en byxdress till. Nu blir det ju oftast inte supervarmt här, men om man ska lämna San Francisco-delen av bukten stiger temperaturerna direkt och det blir svettigt om man inte är barbent.

Kommer du använda det?
Om jag köper det, ja. Något annat har jag inte råd till.

Kommer du bli brun?
Jag är redan ganska brun faktiskt och eftersom jag tar det rätt lugnt med solen så kanske det inte blir så jättemycket mer än så här? Men vad vet jag, kanske står där som en pepparkaka i september (även om det är högst otroligt).

Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
Ta det lugnt, oroa dig inte och njut.

Vad kommer du äta?
Massor av mexikanskt/annat sydamerikanskt som guac, ceviche och tacos. Jag skulle vilja grilla lite också, så förhoppningsvis blir det tillfälle för det.

Vad kommer du dricka?
Suröl (bästa ölen!), massor av vatten, San Pellegrino citron och bubbel.

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
Att den spenderas på ett av de bästa ställena i världen.

Vad kommer du ha på dig?
Lösa byxor, t-shirt och sneakers har blivit min vardagsuniform här och eftersom vädret är rätt stabilt går det att köra i princip året runt, så även på sommaren. Blir det riktigt varmt åker avklippta jeans(shorts) eller klänning på.


Hur kommer du att göra dig illa?
Förhoppningsvis inte, men vi ska ju båda hajka och campa så man vet aldrig. Nejdå, det kommer gå bra.

Vad oroar du dig för?
Att jag ska känna mig ensam. Och alla andra tusen grejer som jag alltid oroar mig för pga orolig människa in i märgen, men det har ju inte specifikt med sommaren att göra.

Vad kommer bli extra speciellt i år?
Att vara här, i San Francisco. Det ska bli så himla fint att verkligen suga musten ur den här staden innan det är dags att se sig om för något annat.

Hur kommer du minnas din sommar sen i september?
Om jag får drömma: full av sol, varma kvällar, god mat, massor av kärlek och nya upptäckter. Jag vill komma hem och vara expert på den här lilla delen av Kalifornien, eftersom vi åkt runt och utforskat så mycket.

Translation: A list about summer.

Leave a Reply

