Den senaste tiden genom mobilen

IMG_1038För några veckor sedan var det jättefint väder och vi spenderade hela dagen vid Ocean Beach. Jag, Ebba och Marcus var uppe tidigt och tog bussen ut och efter några timmar anslöt resten. När det började bli lite kyligt packade vi ihop grejerna och gick till den lilla baren längst ner på Judah St, där vi alltid drömt om att sitta i solnedgången.
IMG_1057
Vi kollade på baseball och såhär såg utsikten ut från trapphuset upp till våra platser. Jag tycker alltid att Bay Bridge är lite underskattad och liksom försvinner bakom sin väldigt mycket mer kända granne, Golden Gate. Dumt egentligen, den är ju så fin?Processed with VSCOcam with f2 presetEn annan supervarm kväll satt vi på taket och drack öl. Jag ville ta kort för det var så fint ljus, men det var jag tydligen ensam om. Har därför ungefär tio kort där jag är glad och Marcus ser ytterst missnöjd ut.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Det här är lite av utsikten när man sitter mot den varma väggen, lite fint ändå? Egentligen får man inte gå upp på taket, men precis som alla andra i den här staden struntar vi i det. När man bor mitt i staden utan en bakgård måste man ju, hur ska vi annars få luft?
IMG_1164Den här bilden tog jag på en hajk, innan jag och Marcus insåg att vi skulle behöva gå över tre mil (varav en på en bilväg) och inte hinna äta innan vi skulle ta bussen hem. Vi gick alltså 3,1 mil i kuperad terräng och stekande sol utan lunch i magen, ej att rekommendera. Jag vet inte om det går att se hur långt det faktiskt var på bilden, men vi skulle liksom runda den där spetsen längst bort och sen gå lite till. Har aldrig känt mig så miserabel rent fysiskt som när vi kom fram.
bild 4 (7)
Desto bättre mådde jag av att få hugga in i denna, nu i lördags när vi testade brunch på Soul Groove. Alltså åh herregud! Jag vill på riktigt äta brunch där precis varje vecka, fy sjutton vad gott det var. Vi båda åt vegan fried chicken waffle sandwich, men är övertygad att kycklingen är minst lika god (och även om den bara är hälften är det ändå värt).
bild 1 (10)
Sista fredagen i april fyllde Vicky år, och vi firade henne på South Pacific Brewery. Så himla nice lokal, jättestor, massor av ljus och träd inomhus(?). Tillsammans med ett helt gäng svenskar (och lite andra) hängde vi där några timmar och drack konstig öl som smakade lakrits.
IMG_0988
Vi avslutar med en bild på Ebba vid Ocean Beach. Jag längtar tills vädret skärper till sig så vi kan spendera fler dagar där nere, vet knappt något som är så härligt.

Translation: The last few weeks through my iPhone camera. Ocean Beach, Giants game, rooftop selfies, endless hikes, the best brunch ever (Soul Groove in the Tenderloin!), birthday party at Southern Pacific Brewery and even more Ocean Beach.

Leave a Reply

