En ärlig fredagslista.

DSC08225 - version 2.JPG

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
I förrgår när jag och Marcus kollade på Gympaläraren. Det är något med det programmet som får mig att gråta i princip varje gång. Tror framförallt det är taggiga högstadiebarn som öppnar upp och låter en (Kalle) komma nära, får sån himla medkänsla och igenkänning = gråtfest.

TRE SAKER DU AVSKYR
1. Selleri
2. När män tar upp hela gatan eller vägrar ta ett steg åt sidan så man kommer förbi utan att helt ändra kurs
3. Sjukdomar

HUR VAR DU I SKOLAN?
Jag går ju fortfarande i skolan kan man säga, men om vi pratar grundskolan så var jag nog ganska duktig men tyst. I alla fall tills något blev orättvist eller skevt i mina ögon, då sa jag gärna till högt och tydligt.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
När jag känner att jag ABSOLUT INTE HINNER göra saker jag måste göra med en tydlig deadline. Typ med skolgrejer, när jag sitter med massor kvar att göra en timme innan det ska presenteras. Hemskt.

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
1. Resa.
2. Vandra/vara ute i naturen.
3. Mat, generellt.

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Snäll, något avvaktande om man inte känner mig så bra tror jag. Har hört från många håll att jag har stor integritet, vet inte riktigt hur det blir så tydligt men så är det väl då.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Känslosam, stark-skör (hatar det ordet men det är så sant), omtänksam.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
Jag hatar att göra grejer som jag inte kan/vet att jag kommer göra bra. Det är superdumt och helt onödigt, jag vet, men det tycker jag verkligen är jobbigt fortfarande fast jag jobbar på det varje dag.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
Med lite sol i ansiktet efter att ha varit ute en hel dag, när man har gått hem och gjort sig i ordning och är på väg ut igen.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Imorse när Marcus sjöng en egenkomponerad sång om pasta, en riktigt hit måste jag säga.

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Den närmsta framtiden för mig personligen, just nu är allt lite rörigt.

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
1. Katastrofer
2. Sjukdomar
3. Att bli lämnad

De två första kan låta väldigt generella och verka som saker som alla är rädda för, men jag är alltså rädd rädd för det här typ hela tiden. Lovar att ta tag i detta. Bör tillägga att nummer tre inte bara innebär i typ kärleksrelationer utan mer generellt att folk försvinner från mig.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Gruvarbetare eller tunnelbaneförare, hatar hatar hatar trånga utrymmen och skulle få panik var och varannan dag.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Förskolelärare. Jag har jobbat med barn i flera år och älskar det så himla mycket, även om det såklart kan vara pissjobbigt ibland.

Listan är snodd av Sandra.

Translation: An honest list about why I’m not fit to be a subway driver and what I was like in middle school.

Leave a Reply

