Fredagslista

WordPress påminde mig så fint att det idag är fjorton dagar sedan jag publicerade det senaste inlägget, lite för länge tänker jag. Men sedan dess har jag nästan svimmat av stress, äntligen fått ledigt, hängt massor i solen med Sandra och bara njutit, otroligt välbehövligt efter en väldigt, väldigt hetsig period. Nu har jag precis lämnat henne på tåget mot flygplatsen och tänkte spendera resten av eftermiddagen i soffan. Så.himla.skönt. Det är så så så roligt att få besök, men nog blir man lite trött av att visa runt i tio dagar? I alla fall om man är som jag och behöver sin egentid för att återfå energin.

Jag lovar att berätta allt om vad vi gjorde framöver, men så länge får ni nöja er med en liten lista medan jag återgår till mitt vilande.

Hur gammal är du?
Snart tjugofem (8 april!!), herre jösses.

Hur gammal känner du dig?
Jag tror jag känner mig ungefär lika gammal som jag är? Eller ja, hur vet man det egentligen? Jag tycker dock att det känns konstigt att folk födda 90 & 89 som är i samma ålder som jag nu fyller 26 och 27, då är man ju vuxen vuxen. Jag antar att jag också är det då?

DSC06124Var bor du?
I Tenderloin, San Francisco, i en trerummare tillsammans med Marcus, Jacob och Kate.

Vad har du gjort i dag?
Idag är det fredag (långfredag!) och jag har noll påskkänsla. Däremot har jag:
– Kisat mot solen på Union Square (det är så varmt!).
– Ätit brunch (salmon&egg sandwich + hashbrowns) på the Grove i SoMa med Sandra.
– Kikat runt på rean.
– Ätit glass och hängt i soffan.

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
I Sverige: definitivt vår! “Mellan hägg och syrén” är ju den bästa tiden någonsin, då skulle jag inte vilja vara någon annanstans. Här är hösten väldigt härlig, sommarvärme ända in i november.   DSC05428Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
1. När jag var liten dubbade jag tecknad film, jag var till exempel röst åt prinsessan Dot i Ett Småkryps Liv och sjöng i Tarzan.
2. Min armbåge hoppade ur led ungefär fem gånger fram tills jag var sju, nackdelen med sk. jungfruarmbåge. Så konstigt namn förresten?
3. Jag föddes med blå ögon men de ändrade färg när jag gick i lågstadiet eller så. Visste inte ens att det gick. Nu är de gröna med gult i mitten.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Alltså, jag älskar verkligen att bo här och skulle nog inte vilja befinna mig någon annanstans. MEN, just nu är det påsk, Sandra åkte precis och Marcus är i New York hela helgen. På ett sätt är det skönt att få ensamtid, men nog vore det mysigt att landa hemma i Hovsta med familjen för en helg med middagar, godis, promenader och soffmys.

Vad är du på för humör just nu?
Ganska glad med lite trött + rastlös. Känner att jag borde gå ut och ta vara på vädret samtidigt som jag absolut inte orkar göra någonting.

DSC03175Vilket är ditt favoritgodis?
Alltså jag älskar ju plockgodis, mest salta lakrisgrejer som s-märken.

Vilken är din favoritaffär?
Klädmässigt så shoppar jag inte så mycket, pengarna räcker inte riktigt till det. Men skulle jag kunna skulle jag raida Fjällräven/Naturkompaniet/Patagonia på diverse outdoor- och hiking-grejer. Annars älskar jag Wholefoods, mitt life goal är att kunna handla all mat där.

Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Morgon, definitivt. Jag är supertrött på kvällen och har lättare att vakna ju tidigare det är (även om det så klart finns en gräns).

DSC06951.JPGHar du blivit sydd någon gång?
Nej, bara tejpats en gång när jag ramlade in i ett element. Tursamt nog var vi redan på sjukhuset och hälsade på min lillebror som precis fötts, så vi behövde bara ta hissen upp för att få det fixat. Har kvar ett ärr som alltså firar 20 år i sommar.

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Marcus, som kom hem med en bok jag velat ha jättelänge när jag var både söderstressad och pank. Började gråta av glädje.

Är du blyg?
Jag tror att vissa skulle säga det, men jag gillar inte riktigt ordet blyg. Det låter som att det är något negativt, som att man är för feg för att prata och ta för sig. Det är inte sant, jag tror att “blyga” personer ofta är mer reflekterande och inkännande, inte bara pratar för sakens skull. Så är det för mig i alla fall.

DSC07419.JPGVad heter du i andra namn?
Anna, fast egentligen är det mitt första namn eftersom det står först hos Skatteverket. Anna Linnéa Berglund alltså. Här går jag under Anna på alla officiella papper, mycket förvirrande då jag inte överhuvudtaget identifierar mig med det namnet.

Vill du gifta dig?
Ja, någon gång.

 

Translation: WordPress tells me it was two weeks since I last posted here. Such a long time, but I’ve been busy hanging out with Sandra and taking care of myself after a very, very stressful period. It’s been great and I think I really needed to just relax and have fun for a while. Now she’s on her way back to Norway and Marcus is in New York, so I’ve decided to take the night off. No homework, no internship applications, no work. Even though it’s so so so wonderful to have visitors it’s also kind of exhausting, at least for someone like me who needs her alone time. So tonight it’s me, Southland and whatever deliciously tasting I choose to have for dinner.

 

Leave a Reply

