Januarimål

Alexandra hade en himla finurlig idé på sin blogg för någon dag sedan, en idé som jag tänkte sno sådär rakt av. Tanken är att, som ett tillägg till mina årsmål som jag skrivit om innan, starta varje månad med att skriva ner sådant som jag vill göra under månaden. Allt från sånt jag vill jobba på till konkreta saker som ska ske, det kanske kan vara ett bra sätt att få lite struktur på månaden?

Januari ser ut så här:DSC08082.JPG

STARTA UPP EN ORDENTLIG HEMSIDA
För att jag ska kunna söka praktik för sommaren och hösten måste jag ha en bra hemsida, och än så länge har jag inte kommit någon vidare vart alls i att utforma eller skriva. Så medan jag är hemma i Sverige tänker jag sätta mig på Lill-Annas och köra igång.

LÄSA MER
Under terminerna är jag fruktansvärd dålig på att läsa böcker, så nu när jag faktiskt har tid tänkte jag försöka mig på att plöja några. Att läsa klart Beckomberga står högst upp på listan.

NJUTA I MÄNGDER
Jag är ju faktiskt ledig hela januari ut, så mitt tredje och sista mål blir att bara försöka njuta så mycket som möjligt, både i New Orleans och hemma i Sverige. Äta god mat, träffa människor jag tycker om, ta det lugnt när jag vill och träna när jag känner för det. Det känns som ett bra mål.

Translation:
In addition to my goals for the new year I’ve also decided to write down a monthly list of things that I want to achieve. It does not have to be goals, it’s more like a to do list for the coming month. January: 1. get to work with my new portfolio website 2. read more 3. be sure to really enjoy myself (since I got the whole month off).

Leave a Reply

