Några önskningar för 2016

Den här tiden på året är det många bloggare som lägger upp en önskelista med sådant de vill ha till jul. Det är oftast roligt att läsa om olika prylar och kläder, men jag känner inte riktigt att jag vill göra på det sättet. Först och främst är det helt onödigt att önska sig saker när man behöver frakta dem över hela Atlanten, och sedan skulle jag bli gladare för ett bidrag till vår New Orleansresa än något annat. Plus bidrag till hikingkängor om någon snäll tomte skulle läsa. Eller en välgörenhetsgåva till flyktingkatastrofens offer.

Mer än så blir det inte av min önskelista, istället tänkte jag skriva en för sådant jag vill ska hända under det kommande året. En sorts nyårslöfteslista om du så vill.

  • Försöka skaffa fler icke-svenska vänner. Trots att vi bor här och jag går på ett amerikanskt universitet umgås jag mer med svenskar än något annat. Det är så bekvämt och enkelt, men efter ett halvår i SF är det definitivt dags att anstränga sig lite mer.
  • Vara med i minst en kommunikationstävling, för att det verkar roligt och är bra träning inför framtiden.
  • Fixa i ordning i vår lägenhet. Vi får ett extra rum i februari när Hugo flyttar till New York som ska bli vardagsrum, det måste ju inredas!
  • Besöka ett land jag aldrig varit i förut.
  • Bli bättre på att FaceTimea med mina vänner i andra länder. Den här hösten har varit något av en katastrof i fråga om videosamtal, eller samtal överlag. Det är lätt att det blir så när man har liv på varsina håll, men desto mer anledning att faktiskt styra upp det.
  • Ta mer plats i klassrummet.
  • Investera i ett gymkort och komma igång med träningen igen. Jag älskar älskar älskar att träna och tänker fortfarande att jag vanligtvis tränar fem dagar i veckan, men denna termin (det senaste 10 månaderna om jag ska vara ärlig) har jag rört på mig ytterst sparsamt av olika anledningar. Nu har jag inga ursäkter längre, så ett kort på ett gym som har både bra utrustning och yoga kanske kan få mig på rätt spår igen.
  • Hitta en riktig kalaspraktikplats här i SF där jag kan spendera hösten.

Translation: I won’t do a Christmas wish list on the blog, instead I’ve chosen to write down a list of things that I wish for to happen in 2016, like some kind of bucket list. In 2016 I want to make more non-Swedish friends, participate in at least one communications/advertising competition, re-decorate our apartment since we get a spare room when Hugo moves to New York, visit a country I’ve never been to before, become better at FaceTiming my friends in other parts of the world, speak up more in class, spend money on a gym membership and focus on becoming strong again and last but definitely not least: find an awesome internship for summer and fall.

5 thoughts on “Några önskningar för 2016

  1. Pingback: Några önskningar för 2017 | Linnéa Berglund

Leave a Reply

