Ampersand

Tyvärr finns det inte så mycket att skriva angående förra veckan eftersom jag spenderade precis hela nedbäddad i sängen med dödshosta och feberdrömmar, men i lördags gjorde jag ett försök att ta mig ut bland folk igen. Det gick sådär och jag var hemma innan tolv (bättre än halv åtta som dagen innan…), men det var kul så länge det varade. Vi tar en titt!

Det var Linnea och Rebecca som firade att de fyllt, och fyller, 25 år och hade dagen till ära hyrt en liten blombutik i Mission som var bland det finaste jag sett. Där drack vi bubbel, åt tårta och dansade tills de andra drog vidare till MrSmith och jag åkte hem och sov. Jag var så trött att jag inte ens märkte när Marcus kom och lade sig, blev helt chockad när jag vaknade och han var där. Virrigt värre.
DSC08003
DSC07991
DSC07994
DSC08008
DSC08011
DSC08017
(hahaha)
DSC08021En fin kväll trots den där efterhängsna förkylningen som aldrig går över.

Translation: As I told you I’ve been totally knocked out by the flu this entire week, but this Saturday evening I finally dared to try the life outside our apartment again. It didn’t really go according to plan since I had to head back home before midnight (better than 7.30pm the night before though) but it was fun while it lasted. We celebrated Rebecca and Linneas 25th birthday(s?) at the flower shop Ampersand in the Mission, such a beautiful place for a party. We drank wine, ate cake and danced and until the others continued on to MrSmith and I went back home, so tired that I didn’t even notice when Marcus got back. Super confusing when I woke up not knowing how long he had been there. Things the flu does to you I guess…

Leave a Reply

