Vad händer egentligen i vår?

Okej, så nu har dagen kommit då det är dags att släppa bomben, break the news, langa nyheten. När jag listade fyra saker jag ser fram emot (i det här inlägget) kom frågan naturligt, ska du tillbaka till San Francisco sen? Jag ville inte svara där och då men nu när saker klarnat något så ja, eftersom jag beskrev Sverigebesöket som just ett besök så är det kanske fler än frågeställaren som förstått att så är läget.

Ja det är sant, jag ska inte tillbaka till Helsingborg och Lund i vår, jag kommer inte skriva min C-uppsats och ta examen i maj tillsammans med mina klassisar. Jag har tagit ett studieuppehåll och kommer alltså istället göra klart min utbildning nästa vår (lovar!).

Istället ska jag hänga kvar här i stan och just nu lutar det åt att jag går ännu en termin på Academy of Art. Jag trivs jättebra och har fått möjligheten att ta superintressanta kurser i vår vilket känns både spännande och lite nervöst. Vad som händer i sommar och höst är ännu oklart, vi får ta det lite som det kommer helt enkelt.

Så nu har ni minst en hel termin till på er att komma hit och hälsa på oss, bra va?

Translation: Breaking news, I’m not moving back to Sweden after New Years! Instead I will stay in the city and probably do another semester at the Academy. I really like it here and I’m fortunate to take really interesting classes this spring, so I’m super excited! DSC06966.jpg

2 thoughts on “Vad händer egentligen i vår?

Leave a Reply

