Sånt man gör (skyskrapor, curry och mysiga gårdar)

Jag har bestämt mig för att ta en liten paus med söndagssammanfattningarna, det känns inte som en så rolig grej längre och det känns inte som att det blir superbra. Eller vad tycker ni, är det roligt att höra om mina veckor i sammanfattad form?

Denna vecka kör vi istället några bilder på sådant jag gjort de senaste veckorna men som inte riktigt räckt till ett eget inlägg. DSC07829Förra söndagen var Marcus och jag ute och flanerade vid Embarcadero (alltså precis vid vattnet, hamnarna och Ferry Building). Det är spännande hur olika den här staden ser ut beroende på var du tittar: åt ena hållet skyskrapor, betong och stål åt andra viktorianska trähus med klätterrankor och barnteckningar i fönstren. På den här bilden ser det nästan ut som vi bor i Miami eller något (förutom jackorna kanske)…DSC07790En annan bakissöndag (blev alldeles för många sådana där ett tag) hängde vi i Mission, jag stressade över min cultural map medan Marcus skrev på viktiga hemliga reklambyrågrejer. När jag nästan börjat gråta i brist på idéer kom vi till slut på ett koncept och kunde packa ihop för dagen. Magarna kurrade och vi styrde stegen mot Curry Up Now några kvarter bort. De har supergod “indisk streetfood” = rätter som tikka masala burrito och naughty naan och även om jag aldrig varit där förut älskar jag deras food truck så det var inte direkt någon chansning. Jag föredrar nog att äta deras mat i Presidios gräs under Off the Grid eftersom lokalen på Valencia St var rätt tråkig, men det smakade mycket gott som vanligt. DSC07846Jag är ledig varje torsdag och om jag inte spenderar precis heeeela dagen i sängen brukar jag försöka bege mig iväg någonstans för plugg. Det är så himla mycket trevligare att jobba hela dagen när man slipper sitta i vår mörka grotta till rum plus att det är ett ganska bra sätt att se mer av staden under veckorna. I torsdags promenerade jag ner mot Coffee Bar som ligger i Mission. Det var så nice! Värmen hade kommit tillbaka lite tillfälligt och jag kunde sitta utomhus i t-shirt hela eftermiddagen på deras mysiga gård. När jag skrivit vad som kändes som tusen blogginlägg och gjord research inför diverse skolprojekt tog jag mitt pick och pack och promenerade upp på Valencia och hem.

I skrivande stund sitter jag på Coffee Bar igen, den här gången i sällskap av Flora. Idag har jag haft min första och sista lektion för den här veckan eftersom min lärare har tagit Thanksgivingledigt. Det betyder inte att vi kan göra det dock eftersom vi är överrösta med jobb, men jag behöver i alla fall inte vara i skolan förrän på måndag. Lyxigt va?

 

Leave a Reply

