Fyra saker jag ser fram emot

Det börjar redan närma sig slutet på november, fattar ni vad sjukt? Här i SF börjar det bli allt mer höstligt, men i skrivande stund sitter jag i skuggan i t-shirt så vi har inte riktigt nått “vanligt” novemberväder än. Det påverkar väl varför jag inte för allt i världen kan förstå hur det kan vara första advent om mindre än två veckor. Hur som helst, det känns inte det minsta jobbigt eftersom det finns så himla mycket roligt att se fram emot de kommande månaderna. Jag tänkte att vi kör en liten genomgång:

Graduation
DSC01639
19 december är Marcus, Hugo, Jacob och en hel del andras sista dag i skolan, för alltid om de så vill. Då får de sin Bachelor of Fine Arts och förväntas bli vuxna med seriösa jobb och sånt. Läskigt för dem, men så himla kul för oss som får vara med att fira! Tyvärr blir det inga spexiga hattar och långa robes, för det händer tydligen bara på våren, men desto mer andra festligheter. Är så pepp på detta!

Finbesök + jul i Napa DSC07381.JPGI samband med Marcus examen kommer hans familj hit (som sagt, vi ska ju fira!) och stannar över jul. Vi alla har ju varit här en hel del innan och faktiskt överlappat våra vistelser här flera gånger men aldrig lyckats ses, det har mer varit “de har varit på väg till flygplatsen när jag landat”-typ av överlappning så det ska bli jättekul att vara här tillsammans. Det bästa är att både Marcus och jag är helt lediga när de är här, så vi kommer kunna göra massor av kul saker. Till exempel kommer vi spendera julen på ett Airbnb i Napa vilket ska bli så mysigt. Jag har aldrig varit där förut vilket gör det hela ännu mer spännande.

New OrleansDSC01250Några dagar efter nyår packar vi väskorna och drar oss mot Oaklands flygplats med sikte på Los Angeles och sen NEW ORLEANS. Jag är så orimligt exalterad. New Orleans är det ställe i USA som jag velat besöka allra längst och nu är det äntligen dags. Tänker äta tills jag inte kan stå och lyssna på jazz tills öronen trillar av, om vi dessutom får till en tur till ett plantage och kan promenera runt NOLAs gator med ett glas vin i ett takeout-glas är jag mer än nöjd. Åh.

Sverige
DSC00660
Vi hinner inte mer än hem innan det är dags att åka tillbaka till Oakland. Mot Sverige! Det var längesedan jag var borta hemifrån så här länge så det känns så himla mysigt att komma tillbaka. Jag ska krama min familj så hårt jag kan, äta mängder av lösgodis och bröd med ost och bara ta det väldigt lugnt. Förhoppningsvis får vi även ett långväga besök till Stockholm men det är lite oklart än så länge.

Fattar ni hur mycket jag har att se fram emot eller?  Så orimligt taggad!

4 thoughts on “Fyra saker jag ser fram emot

  1. Pingback: Vad händer egentligen i vår? | Hej!

Leave a Reply

