Potatis, pizza och frusen yoghurt

I lördags tog jag som sagt tåget till Berkeley för att möta upp Sara som hade varit och seglat. Jag tycker så mycket om att hänga där, det är en himla mysig liten stad som känns sömnig men ändå så otroligt smart.

Precis när vi mötts upp såg vi en skylt som sa Farmers Market, så vi bestämde oss för att kolla in den i jakt på något att äta.DSC07796Den visade sig inte vara någon direkt höjdare och bestod mest av grönsaker, så vi fortsatte vidare upp mot universitetsområdet. DSC07802Ser ni vad fint och höstligt det var eller? DSC07803När vi promenerade runt bland fakulteter och föreläsningssalar blev jag så himla påminn om Lund och jag insåg att jag saknar den där lilla staden en del. Det är något speciellt med studentstäder verkar det som, oavsett vilken sida av Atlanten de ligger på. DSC07805Hur duktiga amerikanerna än är på maffiga studieinstitutioner måste jag ändå erkänna Lunds UB tilltalar mig mer än detta. Det är nästan lite FÖR satsigt med alla dessa antika pelare och en helt marmorbeklädd insida.DSC07807Däremot hade jag inte tackat nej till en sån här lässal. Sara och jag funderade seriöst på att åka hit någon gång bara för att plugga i en härlig miljö. DSC07810När vi förundrats klart promenerade vi vidare ner mot centrum igen. DSC07814Tanken var att försöka hitta något att äta, men  det visade sig vara rättare sagt än gjort. Efter att ha promenerat gata upp och gata ner drog vi slut det säkra kortet Jupiters där jag och Marcus varit tidigare.
DSC07820Det är så mysigt där, speciellt nu när det blir mörkt ganska tidigt om kvällarna och alla kulörta lyktor får göra sitt jobb. Så där satt vi i många timmar och lärde känna varandra bättre, pratade om märkliga lärare, distansförhållanden och vad vi egentligen är bra på. DSC07824När ölen var urdrucken och pizzan för längesedan uppäten promenerade vi ut på Berkeleys gator i jakt på en ny bar. Det gick sådär, och istället fann vi oss plötsligt utanför Yoghurtland med varsin mugg salted caramel frozen yoghurt i handen. Inte helt dumt det heller. Den åt vi upp på väg mot tåget och de sista skedarna togs i sällskap av dessa herrar precis utanför uppgången. Sen höll vi på att somna på vägen hem innan vi kramades hejdå vid Union Square för att spendera resten av kvällen på olika håll.

Leave a Reply

