SÖNDAGSSAMMANFATTNING VII

Förra veckan blev det av olika anledningar ingen söndagssammanfattning så vi kör nu istället. Mobilbilder + vad jag haft för mig i veckan, here we go:
bro
Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Träffade Flora och det var så himla trevligt! Ett inlägg om det kommer nog upp snart, annars kan du kika in hos henne för att se vad vi hade för oss. Ps. det handlar en del om rumpmuskler och svett.

Som inte var planerat:
Gick ut två dagar i rad. Hela helgen var otroligt oplanerad och det var faktiskt så himla skönt. Fast nu längtar jag ut i skogen, så nästa helg har vi bestämt hiking igen…

Och något nytt jag gjorde:
Massor av saker faktiskt! Till exempel spelade vi arkadspel och drack öl på Brewcade, det har jag aldrig gjort förut.

Ett tips från veckan:
Åt frukost på Seed + Salt, det är verkligen superdupergott!

Godaste maten jag lagade:
Grönkålssallad med paprika&ingefärsdressing var riktigt smaskigt och kändes väldigt vettigt efter flera månader av vad som kanske inte varit världens mest vitaminrika kost.

Bästa jag lärt mig:
Att det här som jag pluggar nu kanske är lite av min grej ändå, den känslan går inte av för hackor efter veckor av prestationsångest och förvirring.

Veckans upptäckt:
Baren Lucky 13 som ligger i Castro. Vi var där för första gången i lördags och jisses vad jag älskade det stället. Bra priser, ännu bättre musik (som man kan välja själv från en typ av jukebox), gratis popcorn och trevlig crowd, kan det bli bättre?

Veckans aj:
Efter en lite tuff helg bröt den där förkylningen jag kämpat emot sedan Tahoe ut i söndags. Idag skulle jag promenera ner till skolan, ungefär 15 minuter, och när jag kom ner dit var jag så svettig att det rann på min mage. Lämnade således bara in läxan och begav mig hemåt mot sängen igen. Lite ovärt.

Veckans känsla:
“Skolan är ändå rätt rolig alltså”

Veckans tacksamhet:
Att kunna bo här och leva det här livet, det är ändå verklig välsignelse.

Betyg på vecka:
3/5, bra men dyr…

Translation:
Last week’s summary. It got 3/5, a quite good one.

Leave a Reply

