SÖNDAGSSAMMANFATTNING VI

Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Hikade, igen. Förlåt för enformig blogg men just nu tycker jag seriöst att det är bland det härligaste som finns. Man kommer bort från stan, får träning, avkoppling, härligt väder och god mat på samma gång. Det är svårt att låta bli.

Som inte var planerat:
Gick på spelning med Dungen. Det var inte det minsta planerat förrän samma eftermiddag och jag var ärligt talat inte så jättesugen men jisses vilken upplevelse. Jag har knappt lyssnat på dem innan och visste faktiskt väldigt lite om bandet (som jag har förstått är relativt välkänt?) men är så glad att jag inte gick miste om det.

Och något nytt jag gjorde:
Fylla i fjorton surveys under två timmar, som vi gjorde i min research-klass, är inte något man gör varje dag.

Ett tips från veckan:
Om du bor i, eller ska till, San Francisco och vill ta dig runt: köp ett Clipper-card istället för att hålla på att trassla med BART-kort, kontanter och annat. Fattar inte att jag inte gjort det förrän nu.
bild 1-21
Godaste maten jag lagade:
I fredag gjorde jag och Marcus en spontan lasagne med sånt vi hade hemma. Det blev aubergine, tre sorters lök, bechamel och marinarasås (och ost såklart) och det smakade så gott.

Bästa jag lärt mig:
Hur poison ivy och -oak ser ut, så man inte råkar ut för otrevliga överraskningar ute i skogen. Jag trodde verkligen inte att det var en big deal men det visade sig när vi läste på att det var det visst. Ska passa mig framöver…

Veckans upptäckt:
Dungen!

Veckans aj:
Mina läppar som fått spunk på för mycket sol och för lite vatten och bestämt sig för att bli snustorra, blödande, svidande och illröda.

Veckans känsla:
Efter onsdag: sådan himla lättnad efter att i princip alla midterms var klara. I torsdags sov jag bort nästan halva dagen eftersom jag var så trött på grund av anspänning.

Veckan tacksamhet:
Marcus. Jäklar vad glad jag är som har en så fin kille.

Betyg på vecka:
4,5/5, i alla fall om man räknar onsdag och framåt.

Translation:
The weekly summary. This week got 4.5/5, a really great one!

Leave a Reply

