SÖNDAGSSAMMANFATTNING V

Alldeles alldeles för sent, men här kommer i alla fall förra veckans sammanfattning + mobilbilder.

Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Hängde på Treasure Island Music Festival hela helgen, lite tungt i måndags när det var dags att gå upp men annars väldigt kul!

Som inte var planerat:
Spenderade fredagskvällen hemma hos tjejerna på Fillmore tillsammans med en hel bunt svenskar, de flesta hade jag inte träffat på rätt länge. Det var superkul men spädde nog på måndagens tunga känsla. Man är ju inte 18 längre precis.

Och något nytt jag gjorde:
Besökte Treasure Island, en konstgjord ö som ligger mitt emellan Oakland och SF. Eftersom vi var på festival har jag svårt att ge något betyg av ön generellt, men det var onekligen en bra festival-location med San Franciscos skyline som bakgrund och två fantastiska broar i varsitt vädersträck.

Ett tips från veckan:
Brunchen på Chambers som ligger vid Phoenix Hotel. Jag har varit där förut, men insåg nog inte förrän i söndags hur gott det faktiskt är. Deras Eggs Royale är ett hett SF-tips (hörde att pork bellyn också ska vara fantastisk, men det kan jag av förklarliga skäl inte verifiera själv)!

Godaste maten jag lagade:
Känns, ännu en gång, som att jag knappt lagade någon mat. Måste verkligen bli bättre på det, det håller liksom inte att äta ute fyra gånger i veckan som student. Fast jo! Vi gjorde brunch hemma hos Mads och Cass i lördags innan festivalen, den var riktigt jäkla göttig. Quesadillas med spenat, nachos och guacamole, ostar, färsk frukt, home fries och massor av annat. Mums, mums, mums.

Bästa jag lärt mig:
Jag är alldeles för gammal för att festa till det tre dagar i rad.

Veckans upptäckt:
Big Grams, med Big Boi från Outkast, spelade på Treasure Island. Hade aldrig hört dem förut men det var riktigt bra alltså!

Veckans aj:
Inte så mycket fysiska som psykiska aj denna vecka och överlag ganska smärtfritt.

Veckans känsla:
Stress. Stress. Stress.

Veckan tacksamhet:
Mitt eget minne som gör det möjligt att lära sig en hel presentation på en förmiddag och sedan leverera den samma dag med ett ändå helt okej resultat. Tack för det lille minnet, det underlättade mitt liv så himla mycket.

Betyg på vecka:
3, har varit superstressad pga midterms men helgen räddade upp lite.

Translation:
The weekly summary, this week got 3/5.

Leave a Reply

