Söndagssammanfattning IIII

Så var det måndag och dags för söndagssammanfattning (borde byta namn på den, men nu känns det som att det är för sent?). Här kommer i alla fall lite svar och mobilbilder från veckan:

Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Drack öl med Linda och Jocke i Hayes. Jag och Linda fick kontakt genom bloggen och bestämde oss för att hänga så fort hon flyttat hit och även om det var ett tag sedan nu är jag glad att vi till slut fick till det. Det var supertrevligt!

Som inte var planerat:
Åt lördagsmiddag på en väldigt amerikansk pizzarestaurang. Allt var gigantiskt, från vinglas till möbler.

Och något nytt jag gjorde:
Hajkade ett riktigt jäkla berg! 2,4 mil och 1200 m.ö.h.

Ett tips från veckan:
Lämna stan nästa gång det är Fleet Week, om du inte vill riskera att spräcka trumhinnorna alternativt få en mild hjärtattack.

Godaste maten jag lagade:
Marcus var borta nästan varje kväll, begravd i jobb, så jag åt i princip all mat ensam vilket inte bäddar för några kreativa mästerverk. Men jag gjorde quesadillas med kale/spenat och guacamole en kväll, det var gott!

Bästa jag lärt mig:
Att det finns bobcats i bergen norr om SF, vilken dröm för någon som har den svenska motsvarigheten som favoritdjur. Hoppas hoppas hoppas att jag någon gång stöter på en (en av mina lärare gjorde det tydligen i helgen så det är inte helt orimligt).
bild 1-18
Veckans upptäckt:
Det är för sjutton mitten på oktober, det här vädret ställer verkligen till det för tidsuppfattningen.

Veckans aj:
Träningsvärkiga ben och ömma fötter efter lördagens ovanligt fysiskt krävande strapatser.

Veckans känsla:
Ganska mycket stress, men ändå något konstigt lugn.

Veckan tacksamhet:
Går till skaparna av Lyft, tro det eller ej. Det går faktiskt att hajka utan bil.
bild 2-18
Betyg på vecka:
4,5/5. Blir alltid så höga betyg men alltså denna var riktigt fin, speciellt helgen.

Translation: A summary of the past week. It was a pretty good week = 4,5 out of 5.

2 thoughts on “Söndagssammanfattning IIII

Leave a Reply

