Januari i New Orleans?

Innan jag åkte till SF var det lite oklart huruvida jul och nyår skulle spenderas här, eller om jag skulle åka hem så fort skolan slutade. Nu behöver vi inte fundera över det längre, för idag bokade jag om min hembiljett till 11 januari. Det betyder inte bara att julen firas i Kalifornien i år (i Napa närmare bestämt) utan även att jag och Marcus får ungefär en vecka efter nyår att spendera lite hur vi vill.

Även om vi hittar på små äventyr mest hela tiden var det väldigt längesen vi gjorde en ordentlig resa ihop på grund av distans och annat, men nu ser det faktiskt ut som att det går att få till. Jag är himla himla sugen på New Orleans, är så fascinerad av staden, kulturen, området och historien. Om det blir en tripp söderut är inte det minsta bestämt än, men ändå googlar jag flygbiljetter, tittar på Airbnbs och drömmer om jambalaya, beignets och mörka fuktiga kvällar.

ed0ec085c3f1e7d8844d868fc9cb876aÄr det någon av er som varit där? Tipsa gärna om härliga ställen!

Translation: We’re planning on visiting New Orleans in January and I am so so so excited. If you have any recommendations, please let us know!

Bilden kommer från min Pinterest

2 thoughts on “Januari i New Orleans?

Leave a Reply

