Söndagssammanfattning II

Om jag ska fortsätta med den här veckosammanfattningen varje söndag måste jag bli bättre på att blogga. Det funkar ju inte riktigt att varannat inlägg är en lista. Den här veckan råkade det bli så ändå pga mycket skolarbete, men jag lovar att bättra mig till nästa.

Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Vi åkte och strandhängde i Bolinas i lördags och träffade Olivia med sällskap på El Techo i fredags. Två riktiga kalasdagar som kommer upp på bloggis inom en snar framtid.

Som inte var planerat:
Gick på Folsom Street Fair, det var minst sagt en upplevelse. Tyvärr tog jag inte så mycket bilder för det kändes inte riktigt rätt, som en person i väldigt civila (läs tråkiga) kläder. Ni får googla för rätt känsla.

Och något nytt jag gjorde:
Tog bussen till Bolinas, det gick väldigt smidigt förutom att vår buss gick sönder mitt i Mt Tam national park och vi fick vänta en timme på en ny buss. Förutom det.

Ett tips från veckan:
Lyssna på Mattias Alkbergs nya skiva Personer.

Godaste maten jag lagade:
Vi gjorde vegburgare med rökt mozzarella, quinoa och morötter en dag. Till det hade vi mexican corn och limeslaw, supergott. Recept på quinoaburgarna finns här (även om vi modifierade lite).

Bästa jag lärt mig:
Det blir väldigt dyrt att ignorera att man går på CSN en hel helg.

Veckans upptäckt:
Det bor världens sötaste hund i SF. Kolla nedan för bevis:

Veckans aj:
Jag slog i tån i en stor sten när vi letade toalett på stranden i lördags. Har fortfarande ont när jag går (stackars mig).

Veckans känsla:
“Jag är verkligen inte så sugen på att åka tillbaka till Helsingborg i januari”
unnamed-8
Veckan tacksamhet:
Att jag får möjlighet att vara på så himla magiska platser hela tiden, det är ju helt fantastiskt när man tänker efter.

Betyg på vecka:
4/5

3 thoughts on “Söndagssammanfattning II

  1. Hej! Jag kommenterar vanligen inte så ofta, men nu bara måste jag då jag är så himla himla förvirrad. På andra bilden uppifrån, den på din pojkvän, är det en naken man som går bakom honom????? Och varför?

    • Okej, nu fattade jag vad du menade med civila kläder och att det kanske inte var så konstigt med nakna människor på det stället (?). Vore ju mycket roligare om du bara råkat fånga en random naken man på vilken gata som helst.

Leave a Reply

