Söndagssammanfattning I

Jag tycker att Sara har en så himla bra söndagstradition på sin blogg, där hon går igenom veckan som gått med hjälp av en lista. Idéen är faktiskt så bra att jag snor den rätt av (hoppas det är okej). Denna första lista blir lite sen på grund av tidsbrist, men tanken är framöver att jag varje söndag kväll sammanfattar veckans upp och nedgångar. En fin tillbakablick för både er och mig tänker jag.

Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Vi var ju och hikade i Stinson Beach, som ni såg i förra inlägget.

Som inte var planerat:
Åt shakshuka-middag med några härliga hemma hos Isabella i fredags, inte planerat men väldigt mysigt. Vi kom fram till att fredagsmiddagar borde stå på schemat oftare.

Och något nytt jag gjorde:
Hade lektion i Digital Tools (InDesign, Illustrator och Photoshop alltså), kursen verkade inte superrolig men det är nog en grej som är tråkig att lära sig men bra att kunna tänker jag. Får väl hänga i.

Ett tips från veckan: Lite specifikt kanske, men om ni råkar besöka SF (eller bor här såklart) tycker jag att ni ska bege er till Off the Grid i Presidio en söndag som passar. Ett eget inlägg om detta spektakel kommer längre fram i veckan så stay tuned.

Godaste maten jag lagade:
Hm, vad har jag ens lagat för mat? Jo, i onsdags gjorde jag och Marcus en variant på det här receptet, fast med guacamole och en kräm på svarta bönor istället för räkor. Det var gott.

Bästa jag lärt mig:
Åh jag vet inte, har kanske inte lärt mig så mycket den här veckan.

Veckans upptäckt:
Hur jämrans billigt det är att åka buss i Marin County. 2 dollar för drygt en timmes resa, vilket klipp.

Veckans aj:
Jag får så himla lätt myggbett och reagerar dessutom jättestarkt på varenda ett (läs stora svullnader, brännande spännande hud och kliande över hela kroppen) och i veckan råkade vi ha myggor i sovrummet flera gånger. Inte kul.

Veckans känsla:
“Framtiden, vad är det ens?”

Veckan tacksamhet:
Att man kan ha vänner på andra sidan jorden men när man pratar på FaceTime för första gången på typ en månad känns allt bara som vanligt.

Betyg på vecka:
2,5/5. En lite instabil mitt med ångest och trötthet, men ett väldigt fint avslut.

2 thoughts on “Söndagssammanfattning I

Leave a Reply

