San Francisco i små fyrkantiga rutor

Jag är ju inte bara aktiv här på bloggen som ni kanske förstår, utan jag kan även hittas på Twitter (@liberglund), Pinterest (@liberglund) och framför allt Instagram där jag heter @linneabe. Nu ska vi fokusera på det sistnämnda tänkte jag, och titta på hur den första en och en halv månaden i San Francisco sett ut genom mobilen.

Min första hela dag i stan följde jag med Marcus till jobbet och tog sedan en lång promenad längs Embarcadero. Sprang bland annat på Bay Bridge, en helt klart underskattad bro i skuggan av Golden Gate.
bild 1-14
Den första tiden här bestod till stor del av roadtrips och en dag körde Louise och jag ända ner till Santa Cruz för lite sol och värme (det här var uppenbarligen innan den riktiga SF-värmen drog igång).

En annan dag, den första riktigt varma, gick jag hela vägen till Ocean Beach. Trots rinnande svett och en illröd nacke var det en fin promenad.

Jacobs bror Fredrik var på besök, och hela Post-gänget (minus Hugo som fortfarande var i LA) gick till Alamo Square för kvällspicknick.

Sen slog värmen till med full kraft och staden kokade. Jag och Marcus försökte undkomma hettan i Dolores Park, det gick sådär.
bild 1-13
Sen var vi plötsligt i Los Angeles och hade genomlevt en hel festival. Jag tog kort på Marcus och Isa när vi åt brunch på The Commissary.

Jacob fortsatte att få besök, denna gång av Axel. En av de sista lediga dagarna innan skolan satte igång promenerade vi till North Beach och bestämde oss för att åka upp i Coit Tower. Det var superblåsigt men fantastisk utsikt.

Den sista, sista dagen innan det var dags att sätta sig i skolbänken ville Axel se Golden Gates brofäste, så han, Jacob, Hugo, Brianna och jag gick dit. Vi stannade vid Palace of Fine Arts på vägen.

På själva skolstartsdagen botade jag pirret i magen med vad som kan vara världens godaste avokadotoast på Jane.

För precis en vecka sedan var jag ledig (som alltid på torsdagar), gick ner i Mission för att plugga och sprang på fantastiska Women’s building på väg till Dolores Park.
bild 4-10
Sista bilden får bli på den här nacken, den bästa nacken jag vet. Bilden kombinerades med en text om hur fruktansvärt glad jag är som har honom och får vakna bredvid den där nacken varje dag. Så himla lyxigt.

Translation: This is what the first sex weeks in SF looked like on my Instagram, @linneabe. 

8 thoughts on “San Francisco i små fyrkantiga rutor

  1. Asså åh! Love bilder! Allt ser så härligt ut, är så, verkligen så glad för att ni har det så bra – ihop! Önskar jag kunde va där, o äta gott och vandra osv. Puss

Leave a Reply

