Så hur går det då?

Så, förutom uppdateringar om vad jag gör här borta kanske det kan vara trevligt att höra hur det faktiskt är? Det är ju väldigt lätt att få uppfattningen att livet bara är LA-resor och härliga utflykter om man bara läser här tänker jag. Hittills har det i för sig varit ganska mycket så, men i förrgår drog skolan igång på riktigt och någon slags vardag börjar utkristallisera sig. Och med vardag menas lektioner fyra gånger i veckan, olika klasser varje gång.

Jag läser creative strategy och research methods for creative strategists som båda ligger under reklaminstutitionen, en grafisk designkurs och en så kallad liberal arts-klass, urban sociology. Designkursen har inte börjat än, men de andra verkar mycket lovande. Det känns som att jag hittat en bra blandning och balans vad gäller ämnen, nivå och arbetsbörda. Om min känsla stämmer återstår väl att se.

Förutom att gå i skolan så provar jag på lite olika träningsklasser som Academy erbjuder (okej har bara varit på olika yogapass hittills men…), hänger med mina sambos och försöker vänja mig av med att vara ledig och kravlös hela tiden. Idag är jag ledig (men inte kravlös) så strax ska jag knalla ner mot Mission för skolstartsinköp och plugg. Det har varit svinvarmt de senaste dagarna så jag hoppas på att inte smälta bort innan jag kommer fram.

DSC02698
Här skulle jag väl haft en snygg bild på min dator, anteckningsblock och passerkort till skolan eller liknande, men någon sådan existerar inte så ni får nöja er med denna från när jag var glad (och kravlös) i LA.

2 thoughts on “Så hur går det då?

Leave a Reply

