En lista om tid

Vad är ditt förhållande till tid?
Jag är nog ganska rädd för tiden, den går bara snabbare och snabbare tycker jag. Är så rädd att inte hinna träffa mina bästa personer så mycket som jag vill.

Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Morgonen, älskar att gå upp tidigt och ha hela dagen framför sig *duktiga tjejen åh yes*

Vilken är det bästa veckodagen?
Fredagar!

DSC05485

När går tiden som snabbast?
När jag bloggar, skriver krönikor eller lagar mat.

När går tiden som långsammast?
På löpbandet, i alla fall nu efter ett längre träningsuppehåll. Varje minut är jobbig men jag vill ändå springa lika fort som innan vilket resulterar i världens längsta och tyngsta nedräkning.

Hur länge tar det för dig att sminka dig?
Till vardags sminkar jag mig väldigt sällan, speciellt nu när jag har både lite färg och mängder av fräknar. Men annars kanske tio minuter, max.

Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett denna?
Kanske slutet på sextiotalet här i SF, eller på 20-talet (om jag varit lite rik obs). Finns jättemånga andra intressanta epoker men det känns skönt med någorlunda rimlig sjukvård och sånt.

DSC06238

Äter du fort eller sakta?
Jättefort! När jag är i vissa sammanhang får jag verkligen anstränga mig för att inte bli klar innan de andra lyft besticken en första gång.

Vad gillar du mest att lägga tid på?
Laga mat, älskar att stå länge i köket och trixa. Plus att umgås med de jag tycker om mest förstås.

Vad gillar du minst att lägga tid på?
Onödiga saker såsom att läsa kurslitteratur som visar sig vara fullständigt värdelös.

När brukar du går upp och lägga dig på vardagar?
På sommaren (när det är ljust): mellan halv elva och tolv. På vintern förvandlas jag till världens kvällströttaste människa och vill helst somna redan nio.

DSC05846

Ditt längsta förhållande?
Det jag har nu, drygt tre och ett halvt år.

Vad är den längsta perioden du varit singel?
Om man räknar från rimlig ålder (typ 16) så ungefär tre år.

Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Resa. Men det handlar mycket om pengar också.

DSC06122

Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Vilade, jag har varit lite sliten idag (halsont, huvudvärk och sånt). Jag tror jag kollade på ungefär då They came together också, tips på ganska rolig film.

Vad gör du om tre timmar?
Förhoppningsvis är jag ute på en liten promenix med Marcus som kommit hem från jobbet (inlägget är alltså tidsinställt för nu är jag ju egentligen i LA).

Var ser du dig själv om tio år?
Jag hoppas på ett knippe barn (eller ja typ två kanske), ett jobb där jag trivs och inte jobbar ihjäl mig, att jag och Marcus fortfarande är kära i varandra och att alla mina bästa personer finns kvar. Får jag det så spelar andra omständigheter mindre roll.

Leave a Reply

