En första dag.

Jag överlevde resan hörrni! Efter ungefär 10 timmar ombord på dreamlinern med flightnummer DY7067 landade jag klockan 17:59 på Oakland International Airport. När jag gått igenom customs (som faktiskt gick supersmidigt, älskar små flygplatser) och hämtat upp mina väskor promenerade jag ut genom dörrarna och såg direkt ett välbekant ansikte. Där stod han som jag inte sett på 194 dagar, solbränd med en bukett solrosor i ena handen. Sen blev det en riktig gråtfest.
Processed with VSCOcam with t1 preset
Resten av kvällen spenderade vi så nära varandra som det bara gick, promenerade till Traders och köpte kvällsmat och bara njöt av att vara tillsammans igen.

Idag åt vi frukost på farm:table (världens bästa toast) innan det var dags för Marcus att promenera till jobbet. Jag har ju i och med resan hit inlett min fyra veckor långa “semester” och kommer alltså att vara ledig på dagarna medan han gör viktiga saker på kontoret. Jag mjukstartade idag med en riktig långpromenad längs vattnet, man ska ju inte slita ut sig i onödan.
Processed with VSCOcam with m3 preset
Startade vid Bay Bridge som ligger ganska nära Marcus jobb. Det var lite disigt och det gick nästan inte att se kranarna i Oaklands hamn, fint ändå dock.
Processed with VSCOcam with c1 preset
Efter att ha trängts med turister vid hamnade jag här, vid Hyde St Pier. Vattnet i San Francisco är superkallt men här är det alltid några galningar som simmar ändå. Jag nöjde mig med att sitta och titta ett tag.
Processed with VSCOcam with c1 preset
Efter att ha gått upp för den superbranta backen vid Fort Mason uppenbarade sig nästa bro, som knappt gick att urskilja pga den karaktäristiska dimman. När jag sett mig mätt på utsikten gick jag hem längs Fillmore, en av stadens brantaste, men finaste, gator.

Det känns så bra att vara här igen.

6 thoughts on “En första dag.

  1. Åh, hoppas du får det helt awesome! Inte för att jag tvivlar hehe. Jag tror förresten att jag såg dig på Systembolaget häromveckan men var inte säker på att det var du?

  2. Åh vad skönt att du är framme hel & hållen! hoppas du får det helt underbart nu, får kika in här med jämna mellanrum för Cali-glimtar 😉

Leave a Reply

