Down on the West Coast

Och så var dagen kommen. Väskorna är packade, biljetterna utskrivna, visumet på plats och avskeden tagna. Detta är även dagen jag länkar min lelle blogg till Facebook så jag tänkte att en liten förklaring till vad jag ska syssla med de närmaste månaderna kanske är på sin plats.

Jag åker alltså över hela Atlanten + Nordamerikanska kontinenten till staden vid bukten aka min favvostad San Francisco. Där är det tänkt att jag plugga på en skola som heter Academy of Art University, en konstskola där man kan läsa allt från teater till konstmåleri till mode och allt däremellan. Tanken är att denna termin ska gå att inkorporera i min utbildning i Lund och därför (men också för att det är roligt såklart) läser jag mest reklam/kommunikationskurser (typ Creative Strategy, Digital Tools och kursen med det något flummiga namnet Trend & Futures).

Förutom att plugga tänkte jag passa på att gå på festival i LA (den här), köpa en cykel och åka på utflykter, fira Halloween, Thanksgiving och examen (och kanske jul + nyår), äta mängder av mat och njuta av solen. Men allra mest förstås, krama på min bästa person som jag inte sett sedan januari. Det låter väl bra?

DSC00924

Leave a Reply

