För vindarna är varma då

Eftersom jag varit ganska frånvarande här större delen av sommaren och inte uppdaterat ett jota om vad jag haft för mig tänker jag att vi kan titta lite på sådant som fastnat i mobilen.

Processed with VSCOcam with f2 preset
För några veckor sedan (när det fortfarande var okej väder) bestämde mamma och jag oss för att göra något vi aldrig gjort förut, nämligen cykla Hemfjärden runt. Det är en cykelled på ungefär 40 km som sträcker sig runt en bit av Hjälmaren och genom Örebro. Turen sträcker sig längs med vattnet, genom kohagar och genom vidsträckta fält, väldigt fint faktiskt. På ett ställe hittade vi de här söta.
Processed with VSCOcam with c1 preset
En vecka hade vi trettio grader varmt varje dag och efter jobbet på lördagen bestämde sig Sandra, Therese, Emma och jag att åka och bada. Plötsligt hörde vi ett märkligt ljud och hann fundera på både det ena och det andra innan vi förstod att det var en luftballong. När vi körde från badplatsen dök det upp fler och fler och tillslut kunde vi räkna till femton stycken. Fint va?
Processed with VSCOcam with f2 preset
Det är inte bara jag som ska åka utomlands i höst, de allra flesta i min klass har utbytestermin utspridda över hela jordklotet. Det här är My och Hanna, som ni säkert vet, aka bubbelklubben. Jag är van att hänga med dem varje dag under terminerna och nu kommer vi att battla 15 timmars tidsskillnad de närmaste månaderna. Jag i SF, My i Perth och Hanna i Hong Kong. Så coolt och kul att höra hur de har det, men också saknigt. Vi sa “vi ses snart” på Sally Voltaire & Systrar på Åhléns och lovade att ta hand om oss själva åt varandra.
Processed with VSCOcam with m3 preset
En söndag när jag var lite sliten efter att ha dansat på Strömpis hela kvällen tog vi bilen ut till Garphyttan för att lämna lillebror Simon hos en kompis. Jag sportade birkenstock-kopior och passade på att ta den här bilden.
Processed with VSCOcam with g3 preset
Den här sommaren har gått lite i temat “göra (ändå ganska vanliga) saker man aldrig gjort förut”. Mamma och jag bestämde oss en dag för att vi måste gå på Allsång på Skansen. Mest som en kul grej liksom. Vi fick med oss nästan hela familjen + faster och hade det supermysigt. Dock har jag aldrig sett sämre väder och när vi gick därifrån rann det vatten ner för hela min rygg, alltså innanför tröjan. För att få upp värmen lite mellan genrep och sändning tog jag och Erik en promenad på Skansen. Vi stötte på denna, som inte heller verkade så förtjust i regnet.
Processed with VSCOcam with c1 preset
En av mina bästa vänner heter Kajsa, vi har känt varandra sedan hon föddes och hon är som en syster för mig. De senaste åren har hon spenderat på resande fot och efter några veckor hemma i Sverige var det nu i torsdags dags för henne att åka till Melbourne igen. Vi tog en lunch på Naturens Hus och pratade bröllop (hon hade precis varit på två), resor, framtidsplaner och plugg. Förhoppningsvis kommer hon och hälsar på i SF i höst, är så pepp!
Processed with VSCOcam with f2 preset
Och sista bilden för den här gången, från igår morse när jag cyklade till jobbet. Klockan var 06:30 och efter veckor av regn såg det ut som att solen faktiskt skulle titta fram. Det var så dimmigt att jag var helt dyblöt i håret och ögonfransarna när jag kom fram, och så här fint på vägen.

Idag jobbar jag 10-21 vilket verkligen blir sista rycket, för imorgon är jag ledig och på onsdag förmiddag tar vi bilen mot Arlanda. Nu jäklar hörrni.

One thought on “För vindarna är varma då

Leave a Reply

