154 dagar.


5 månader och tre dagar, så länge sedan var det jag stod vid bussen som skulle ta honom till flygplatsen med tårar som aldrig ville sluta rinna. 154 dagar sedan jag hörde hans röst utan att den förvrängdes av valfritt ip-telefoniprogram, 22 veckor sedan jag hade hans hand i min.

Jag längtar så jag håller på att gå sönder, och på ett sätt är jag rädd att missa sommaren här eftersom jag mest av allt vill iväg. Juli månad som brukar vara den bästa på året blir en kort passus, en transportsträcka tills dess jag står där på flygplatsen. Jag skriver organiserade listor i Excel och vill helst börja packa redan nu.

Men jag försöker faktiskt också njuta av lediga dagar, äta grillat med familjen på terassen, cykla hem från jobbet i sommarkvällen, dricka vin med fina vänner och ta vara på tiden.

Det är det som är det fina med att längta istället för att sakna. Istället för att dras ner av svårmodet får man energi att orka göra saker, och pirret i magen bidrar till ett leende på läpparna istället för den saknandes klump i magen. Jag hoppas att jag får fortsätta längta de 40 dagar som är kvar, och att även de blir till fina minnen som kan tas fram om hemlängtan gör sig påmind 800 mil bort.

10 thoughts on “154 dagar.

    • Verkligen, längtar sinnessjukt mycket! Ja precis, han pluggar i San Francisco sedan vårterminen 2013. Han brukar vara hemma på somrarna men denna sommar (som är sista innan examen) jobbar han/gör praktik i SF. Kram!

  1. Åh jag hittade tillbaka till din blogg såhär på morgonkvisten! Och blev så himla sugen på kallt vitt vin på en filt nån kväll i veckan med dig! Går det att styra tro? Hörs ❤

  2. kommer gå så fort! peppar tills du kommer även jag! såg du att marcus taggade in dig i kommentaren om att du kanske kan ta med utan personligt ansvar hit?? vill såå gärna läsa den!

    • ska bli så kul, mindre än två veckor kvar nu! Ja precis, kunde inte svara pga sekretessinställningarna men var precis nere och letade ibland mina grejer och det verkar inte som den ligger hos mig i Örebro utan hos hans föräldrar på Kungsholmen och tyvärr tror jag inte att vi får ihop att ses innan jag åker. Annars hade jag självklart tagit med den! Vill du att jag köper den i Sverige åt dig annars?

Leave a Reply

