Korpenboll och promenader i Engelska Parken

Hux flux. Så snabbt gick den ungefär, den här våren. Helt plötsligt hade 11 veckor gått och det var dags för mig att packa ihop rummet i Solna, städa rent skrivbordet på Cohn & Wolfe och vinka hejdå till Stockholm för den här gången. Det känns jättekonstigt och trots att jag har spenderat dagen med att ordna med visum och planera student i Örebro medan mina fd. kollegor styrt PR-grejer på kontoret, har jag nog inte riktigt fattat att jag inte ska tillbaka om några dagar.

Hursom, nu är jag i alla fall i hemstaden i ungefär två månader innan flyget lyfter mot San Francisco. Snart är jag klar med alla förberedelser och kan bara njuta av sommaren, hoppas jag. För tiden som är nu är ju verkligen den vackraste på hela året. Det gör mig lite vemodig, för samtidigt som jag är lycklig i hela kroppen av allt fint så blir jag nästan rädd att inte hinna njuta ordentligt, att det ska ta slut för fort.

Ikväll har vi i alla fall tagit vara på årstiden. Lillebror Simon spelade match med sitt korpenlag BK Bojkott och vi följde med för att heja. Medan de värmde upp tog vi en promenad i Karlslund, som ligger lite väster om Örebro. Tyvärr tog jag inte med kameran, för jag fattade inte riktigt hur fint det skulle vara där, men jag gjorde mitt bästa med mobilen. Önskar för övrigt att man kunde spela in dofter, för jisses, då skulle ni förstå ännu bättre.


Först tittade vi i Stora Trädgården, som hör till herrgården.


Pampigt va?


Karlslund ligger helt nära min gamla gymnasieskola, så här brukade jag springa på idrottslektionerna. Ändå ganska lyxigt.

Sen sa vi hejdå till Karlslunds Herrgård och gick mot fotbollsplanerna.

De senaste dagarnas blåsväder hade lugnat ner sig och det började bli riktigt varmt. När solen sken över planerna kändes det faktiskt som sommar. Så fint.

Det blev en spännande match och trots att Bojkott nog var det lite bättre laget fick de nöja sig med 1 poäng. Oavsett så var det så kul att se och jag insåg att jag älskar korpenstämningen: alla åldrar, blandade lag, ingen kollar snett om du röker i halvlek. Idag spelade gymnasiekillarna mot ett lag med ungefär 20 år högre medelålder och ca 30 kilo mer per person. Ändå härligt.

2 thoughts on “Korpenboll och promenader i Engelska Parken

  1. Hörrejösses vad fint du skriver. Och jag är helt kär i din header. Din blogg är fylld med fruktansvärt vackra bilder. Keep doing your thing!!! ❤

Leave a Reply

