Hornstull, Huddinge, Hornstull, hem 

Vi fortsätter på temat “vad som hänt de senaste veckorna” och tar reda på vad jag sysslade med förra helgen. Då var det ju Kristi Himmelsfärd och jag var ledig i hela fyra dagar. Familjen kom hit över helgen och vi hittade på ungefär det här:
DSC05428
När de gjort sig hemmastadda på hotellet åkte vi till Hornstull för att äta lunch. Valet föll på Därmedpasta och jag tog en cannelloni med ricotta och spenat. Inte det bästa jag ätit men fullt godkänt!
DSC05436
Framför allt gillade jag verkligen stället i sig. Så snyggt inrett. Och sen var det ju himla härligt att få hänga med familjen igen.
DSC05437
Ja ni ser ju. Ps. verkligen optimistiskt av Simon att ha shorts ds.
DSC05443
Vi gör ett hopp till kvällen, när vi åkt till Myrängen för att äta 17 maj-middag hos faster med familj. De är halvnorska (eller ja Bård är ju helnorsk men ni fattar) och firar alltid med tåg och viftande flaggor. Lördagen var ju kvällen innan men det är svårt att fira ordentligt på en söndag ändå så vi passade på.
DSC05438
Älskar Eriks puppy eyes vs. pappas stenhårda blick här.
DSC05464
När vi var mätta och glada åkte vi in till stan igen, för att dagen därpå stiga upp och bege oss mot Hornstull ännu en gång. Mamma hade precis fyllt år så vi barn ville fira genom att bjuda henne och pappa på brunch!
DSC05462
Vi var på Calexico’s som är Debaser Strands mexikanska restaurang. De hade en rätt satsig brunch som säkerligen är helt rätt om man varit ute och slirat kvällen innan. Det var god även om man inte gjort det såklart, men tänker mig att det passar extra bra med hamburgare, nachos, våfflor och massor av såser då.

När vi (ännu en gång) var mätta och glada tog vi oss genom ösregnet en sväng till Barkarby Outlet innan de åkte vidare mot Örebro och jag tog pendeln hem igen. Så fint att få lite familjebesök, det piggar ju upp vilken regnig helg som helst.

2 thoughts on “Hornstull, Huddinge, Hornstull, hem 

    • Verkligen, supermysigt! Hahah jag vet inte, är det en grej? Om det är det så är det ju superkul, som att de måste posa som en sten varje gång en kamera åker fram!

Leave a Reply

