När det vankades bröllop

I fredags tog jag bussen till Örebro efter jobbet. På lördagen var det nämligen dags för något jag längtat efter sedan jag först fick veta att det skulle bli av, inget mindre än Anna och Linus bröllop! Oh my gosh det var så fint och känslosamt och härligt.

Anna är en av min äldsta barndomsvänner, vi har känt varandra sedan jag föddes ungefär. Även om vi inte ses lika ofta nu för tiden, eftersom vi bor på olika ställen hela tiden, så är jag väldigt glad att ha henne.

Och nu skulle hon gifta sig, fattar ni peppen?!
DSC05486
Hej hej nygiftingarna!
DSC05488
Jag var totalt oförberedd på hur rörd jag skulle bli under vigseln, de hann knappt komma in innan tårarna rann. Man kan tycka att jag borde räknat ut det eftersom jag är ungefär världens mest lättrörda person, men det hade jag tydligen glömt bort.
DSC05485
Mitt i den superkalla vårsommaren fick vi en riktig superdag. Baraben-varmt, strålande sol och alldeles gnistrande blå himel, helt magiskt.
DSC05515
Efter vigseln tog jag lite kort på dom här tokstollarna (mina “extrasyskon” Pontus, Petter och Kajsa), det är ju inte kostymdag varje dag så man måste passa på.
DSC05525
Efter vigseln promenerade vi till Annas pappa där det vankades mingel. Liv var urgullig såklart och charmade alla.
DSC05535
Efter ett tag kom brudparet!
DSC05542
När eftermiddag blev kväll var det dags att röra sig mot festlokalen.
DSC05557
Vi var på Stadsträdgården i Stadsparken, en superfin festlokal i ett växthus. I det här inlägget var jag i deras butiksdel, om ni minns.
DSC05553
Brudskål!
DSC05558
Just det, så här såg jag ut.
DSC05566
Sen åt vi middag + lyssnade på tal, såg filmer och bildspel.
DSC05569
Och spexade på väg till toaletten.
DSC05578
Vi skrattade.
DSC05586
Och dansade!
DSC05589
Men när klockan slog ett var det dags röra sig från lokalen och jag tog bussen hemåt. Det var ju faktiskt en dag imorgon också, och även den innehöll ett riktigt kalas. Fast det får jag berätta mer om en annan gång.

4 thoughts on “När det vankades bröllop

  1. Åh vad jag “åh:ade” mig genom detta inlägg. Syrran gifter sig i sommar. tror du jag kommer bli rörd eller? TROR DU? haha. Så fint!

Leave a Reply

