5 saker

5 saker jag brukar säga
– kalas
– rimligt!
– sinnes
– visst då
– det var det värsta/vidrigaste/roligaste jag varit med om (mvh överdrivaren)

5 saker jag vill bli bättre på
– vara i nuet *mindfulness*
– språk
– lägga bort mobilen
– säga till folk att jag gillar dom
– lyfta tunga grejer
DSC03676
5 saker jag brukar tänka
– vad ska jag ha på mig idag?
– vad ska jag äta till frukost?
– måste jag handla?
– hinner jag träna?
– på marcus

5 saker som jag lägger mycket pengar på
– mat
– flygresor
– resor i allmänhet
– mat
– mat

5 saker jag brukar drömma om nätterna
– om mitt gamla område där vi bodde tills jag började i sjuan
– att jag glömt att mata mina kaniner (som jag obviously inte har längre)
– om vågor i olika former, ibland läskigt ibland inte
– helt sjuka samband med tusen olika människor och platser
– att jag är gravid och får panik när jag inser att jag måste föda barnet
DSC00938
5 saker få personer vet om mig
– jag fick armen ur led ca 5 gånger innan jag fyllde sex
– jag är rätt vig och kan gå ner i spagat utan att ha stretchat på månader
– jag dubbade film när jag var liten, ex denna
– jag är superduperkvällstrött
– jag har otroligt svårt för trånga utrymmen, får panikkänslor och svårt att andas

5 saker jag älskar att göra
– träna svinhårt
– äta god mat + dricka vin med sådana jag gillar
– promenera runt på vårkvällar när luften är sådär tung av dofter
– resa(!)
– se nya platser, oavsett om de ligger nära eller långt bort

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut
– att allt ska lösa sig smidigt med USA-flytten
– att familjen + vänner kommer och hälsar på i SF
– att jag fortsätter i det lite mer positiva mindset jag haft den senaste tiden
– att jag inte ska faila totalt på AAU
– att allt bara ska vara lite lugnt och inte så dramatiskt
DSC04264
5 saker jag saknar i min garderob
– en lång, mjuk trenchcoat
– en jeansskjorta
– ett par svarta hängselbyxor
– svarta birkenstock-kopior eller andra enkla sandaler
– (usch får sån konsumtionsångest av detta men är så jämrans shoppingsugen)

5 saker som doftar underbart
– vitlök och chili stekt i olivolja
– marcus parfym (denna om någon vill veta)
– marcus utan parfym
– basilika
– sommarregn (åh så klyschigt)
DSC04307
5 saker jag skrattar åt
– när folk ramlar osv, så länge de inte gör illa sig såklart
– knasiga minnen med Sandra eller Kajsa
– familjens jargong vid matbordet, de är så knäppa
– mig själv när jag är sådär sjukt klumpig som jag kan vara ibland (ofta)
– #trasigtv på Twitter, kolla senaste partiledardebatten för gapskratt

5 saker som gör mig till mig
– rätt kämpiga grejer som hänt de senaste åren
– min integritet
– min familj och mitt behov av att hänga med dom
– blandningen av rastlöshet och total avslappning
– mitt behov av att vara ensam
DSC05024

2 thoughts on “5 saker

Leave a Reply

