94 dagar kvar.

Måndags var en stor dag! Äntligen visade min nedräkningsapp 96 vilket innebär att halva tiden har gått tills jag och Marcus ses igen (insert smiley med hjärtögon och fyrverkerier och explosioner).
Finns det ett bättre sätt att fira på än med en pojkvänslista? Den kommer ursprungligen från Sandra och gjordes efter påtryckningar från hennes läsare. Jag har inte fått några påtryckningar överhuvudtaget, såklart, men tänker minsann göra den ändå.

Hur länge har ni varit ihop?
Drygt tre år nu, ojoj.

Hur träffades ni?
Vi jobbade på samma snabbmatsjobb och började samtidigt umgås i lite samma kretsar. Efter ett halvår av stökiga efterfester och otaliga timmar slavandes framför fritösen frågade han om vi inte skulle ses och prata på riktigt eftersom vi liksom aldrig hann det med massa folk omkring. Jag sa ja och på den vägen är det.

Vem var mest på?
Han, i alla fall till en början. Jag fattade ju inte grejen överhuvudtaget och såg honom bara som en supersnäll kompiskille. Sen blev jag lite fundersam när jag blev helt nervös på bussen på väg till vår första fika. Efter någon timme gick jag därifrån och kunde inte sluta le och sedan var det kört.
DSC03409
Skedde några komplikationer?
Nej det skulle jag inte säga, inte i början åtminstone. Sen flyttade han ju till USA och det kan man väl säga är en liten komplikation minst sagt, men det var ju inte förrän senare ändå.

Kan man få se något tidigt sms eller så?
Det första är inför första gången jag var hemma hos honom och åt middag, 1 feb är dagen efter.
bild 2(1)

Hur skedde dejtandet?
Vi dejtade väl inte så mycket egentligen. Fikade lite, åt lunch någon gång och sen blev jag som sagt hembjuden till honom. Efter det var vi ganska svåra att separera och även om vi inte sa att vi var tillsammans på en gång så betedde vi oss rätt mycket som det.

Hur blev ni ihop?
Har alla ett sånt där moment när man liksom “nu är vi tillsammans”? Det har inte vi i alla fall. Vi har aldrig smugit med att vi träffats, förutom på jobbet, så det blev ganska naturligt på en gång. Kanske mest för att vi inte kunde slita oss från varandra som sagt.
DSC00871
Vem sa jag älskar dig först och hur skedde det?
Han, i mörkret i vindsrummet hos hans föräldrar där vi i princip bodde första halvåret. Har ingen aning om tid eller datum men det var himla fint i alla fall.

Bor ni ihop?
Nej :((((((( Vi gjorde det förut och gör det nu också så ofta vi är på samma sida Atlanten, men inte på vardaglig basis nej. Men snart, 94 dagar kvar!

Vad är hens bästa sidor?
Han har ett så genuint moraliskt rättspatos eller vad man ska säga, står upp för andra och för det som är rätt utan att ens tänka på det. Han reagerar instinktivt om någon typ ramlar på stan, är där direkt och hjälper till. Han är väldigt känslosam och fångar lätt upp sinnesstämningar i rummet. Han ser fina saker hos personer som andra kanske kollar snett på/skojar om/ogillar. Han har supermycket energi och är så knäpp och busig och gör konstiga grejer. Han tar hand om så fort det behövs.
DSC01241
Och sämsta?
Han ser om jag mår dåligt innan jag ens fattat det själv, men är inte alltid så bra på att ta hand om sig själv. Det måste man ju.

Vad bråkar ni om?
Marcus är, till skillnad från mig, en sån där person som reder ut grejer innan det blir bråk. Jag försöker verkligen också, för jag tror att det är extra viktigt när man inte kan prata om eventuella missförstånd öga mot öga, ord blir lätt så hårda i skrift. Så nej, vi bråkar inte så mycket just nu men det betyder ju inte att allt bara är en dans på rosor heller såklart.

Vad gör ni när ingen annan ser?
Är så himla töntiga. Undrar verkligen om alla andra är det också eller om vi är exceptionellt larviga så fort alla andra lämnar rummet? Bara kittlas, bits, pussas och sånt.

Vilken är din favoritbild på honom?
DSC04134
Inte någon tvekan, blir löjligt varm i hjärtat varje gång jag ser denna.

Och på er båda?
DSC04427
DSC04131
Något du vill avsluta med?
Usch vad jag saknar honom.

8 thoughts on “94 dagar kvar.

    • Haha vad gullig du är:) Vi var ganska direkta, tror ingen av oss orkade hålla på med massa spel å det var så himla skönt. Och ja, låter så väldigt klyschigt men den brukar ju komma när man minst anar det:)

  1. gulliga ni alltså! så himla konstigt, för det känns som att jag nästan vet mer om dig än honom fast jag aldrig träffat dig och träffar på marcus minst två gånger i veckan. i lördags var vi på fest och då pratade jag om dig! 🙂

Leave a Reply

