Världens bästa helg

Jag har haft världens bästa helg. Den hade liksom alla komponenter: vårväder, musik, fint sällskap, resor. Det började faktiskt redan i fredags då jag tagit ledigt från praktiken för att bege mig mot Göteborg tillsammans med mamma för att titta på en musikal jag väntat på att få se i nästan tjugo år. Ni hör ju, kan en helg få en bättre start? Men musikalbesöket hade jag faktiskt inte tänkt berätta om idag, nu tittar vi på lördagen istället.

Vi vaknade här, och åt en supergöttig frukost innan vi begav oss ut på stan.
DSC05227
Det var verkligen den första riktiga vårhelgen och i Trädgårdsföreningen blommade det för fullt. Visst blir man lycklig?
DSC05233
Ja ni ser ju (insert emoji med hjärtögon).
DSC05235
Efter någon timmes strosande var det dags att sätta sig på tåget hem mot Örebro, men tro inte att dagen var inte slut där, tvärtom. Istället promenerade vi direkt till favvo-Paolos som är en del av Stora Hotellet.
DSC05238
Hett Örebrotips! Härlig miljö, gott vin och bra pizzor.
DSC05243
När vi var mätta och glada begav vi oss mot Filadelfiakyrkan där det vankades välgörenhetskonsert. Min lillebror Erik skulle spela tillsammans med sin trio E3 och de är så himla bra att vi såklart ville lyssna.
DSC05248
Det var så många medverkande att jag avvek lite tidigare för att knata bort mot Norr och Emmas nya lägenhet. Där fanns även… Sandra! Min bästa finaste kompis som varit borta i den ecuadorianska regnskogen i nästan tre månader och som jag saknat ihjäl mig efter. Det var så fantastiskt fint att ses igen.
DSC05260
Sen drack vi mangomojitos, åt chips och pratade om européer som inte kan dansa salsa. När klockan blev alldeles för mycket åkte vi mot Strömpis där vi försökte dansa till house vilket gick sådär. Vi försökte i alla fall någon timme innan vi prutade till oss en taxi med världens snällaste taxichaufför.
DSC05263
Dagen därpå var jag inte så pepp på någon form av äventyr, men Erik och Simon tvingade ut mig på en liten cykeltur som slutade i en ganska lång cykeltur i supervädret. När vi kom hem hade mamma och pappa dukat upp födelsedagsmiddag i efterskott innan det var dags att ta bussen hem mot Stockholm igen.
DSC05272
När jag läser sammanfattningen i efterhand kan jag inte riktigt fatta hur man kan hinna med så mycket bra på samma helg. Och då har jag inte ens berättat om fredagen, men den får vi ta en annan gång.

8 thoughts on “Världens bästa helg

Leave a Reply

