En chokladkakedröm

Jag måste bara tipsa om en riktig superkaka. Jag är ganska skeptisk till “nyttiga kakor”, ni vet när man ska göra om säg en semla till rawfood/paleo/glutenfri bara för sakens skull. När man väl ska äta något onyttigt så kan man lika gärna göra det på riktigt kan jag tycka (sen är det såklart en annan sak om man är allergisk eller inte kan äta av någon annan anledning).

Men alltså den här kakan, en sådan dröm. Jag hittade den på Fridas blogg och följde receptet till punkt och pricka. När jag tog med kakan till jobbet gick den åt i ett huj och ingen kunde någonsin gissa vad som var i = bra betyg av kanske världens mest gottegrisiga byrå. Därför tycker jag att du borde testa även om du, precis som jag, som är ytterst skeptisk mot avokado och vita bönor i kakor.

Du hittar receptet här.

DSC05078

Smaklig spis.

7 thoughts on “En chokladkakedröm

  1. Jag är precis som du, har lite svårt för nyttiga kakor och grejer. Oftast blir det inte riktigt samma grej som med en vanlig onyttig kaka. Men om den här gick åt så snabbt på ditt jobb, så kan den ju inte ha varit annat än god. Måste prova!

Leave a Reply

