På bröllop med Kakan

Kakan Hermansson kan inte riktigt få ihop det här med bröllop. På ett sätt känns det så galet förlegat men ändå gråter hon mest av alla när det väl är dags. För att reda ut vad som egentligen är grejen är hon, tillsammans med ett filmteam, med på sex stycken väldigt olika bröllop med sex olika brudpar. I det ena av de två avsnitt som finns uppe på Svtplay besöker hon Malin och Conny, där Malin ska gifta in sig i Connys samiska släkt och är lite nervös för hur hennes tolkningar av de traditionella kläderna ska tas emot. Det andra avsnittet handlar om Mona och Mustafa, som bara känt varandra i fyra månader men som nu ska vigas av en imam. De är förstås superglada, men det finns en liten hake. Mona vill inte lämna sitt radiojobb i Malmö och Mustafa kan inte flytta från drömjobbet i Manchester.

Jag tycker att det framför allt är Kakan som gör hela programmet, hon är så himla härlig och vettig. Sen är det såklart spännande att få en inblick i hur olika man kan välja att göra sitt bröllop, även om det i grunden är samma ritual. Jag tror även att programmet kanske kan lyckas rasera fördomar som många bär på, jag kom på mig själv med att bli förvånad flera gånger. Av den anledningen rekommenderas På bröllop med Kakan starkt till alla.

Skärmavbild 2015-03-17 kl. 09.19.43
Skärmavbild 2015-03-17 kl. 09.21.22
Skärmavbild 2015-03-17 kl. 09.23.30
Skärmavbild 2015-03-17 kl. 09.25.17

7 thoughts on “På bröllop med Kakan

  1. Jag vet inte varför jag är lite rädd för kakan!? tycker hon känns så himla.. läskig :O kanske ska exponera mig genom att se detta, haha 😉

Leave a Reply

