Every valley shall be exalted

Kommer ni ihåg att jag var på konsert förra veckan? Erik var som sagt tenorsolist när Örebro Kulturskola och Karolinskas Kammarkör framförde Händels Messias och alltså wow, vilken musik. Varför har ingen berättat vilken hitmakare Händel var? Jag brukar inte alltid fångas av klassisk musik men nu satt jag helt paralyserad över i en och en halv timme. Så härligt.

Om ni är lite nyfikna på hur det lät kan ni kolla nedan, vi filmade nämligen Eriks solopartier. Det är lite konstigt filmat och tar lite lång tid innan det börjar men ni får stå ut, iMovie gillade inte filformatet så jag kunde inte klippa bort det.

Åh, min lilla bror. Det är så roligt att höra honom sjunga något helt annat än det han brukar. Vanligtvis är det mest Ed Sheeran, lite musikal och någon Stevie Wonder-låt som hörs hemma och det är ju inte riktigt samma grej som en Händelaria.

Leave a Reply

